Jag var med om en inte jättetrevlig situation på Dagis för Ett tag sedan. Jag skulle hämta Ellie & ett annat barn knuffade ner henne från rutschkanan. Det är ju inte okej såklart men det som hände efter det kändes verkligen otrevligt tycker jag. Fröken tog genast tag i pojken och skulle tvinga honom Säga förlåt. Jag kände nästan direkt för att bara säga att det är okej nu glömmer vi det och ta med mig Ellie hem. Så, glömt. 

Men det var verkligen fokus på att han skulle säga förlåt, efter mycket om och men så frågade fröken om han kunde tänka sig klappa på Ellie som ett sorts förlåt? Stackars pojken, som antagligen visste att det var fel och stackars Ellie som i te gillade situationen heller för hon ville inte bli klappad på.

Jag tänker bara att kan man inte lösa såna saker rpåmsamma ett annat sätt? Det kan man , dessa 2 länkar är Jätte intressanta tyvärr så tror ja att jag la upp dom i fel ordning, den sista ska läsas först. 

De är något som jag ska ta till mig för de kändes inte riktigt bra där o då och om inte jag kände mig bekväm HUR kände då båda barnen? Både Ellie o pojken visste mycket väl att de var dumt gjort men just då så såg han väl ingen annan utväg än att kicka ner henne. 

Petra Krantz Lindgren
Petra Krantz Lindgren
 
Puss &kram 
Anna ♡