Jag fortsätter jakten på det perfekta växthuset. Har länge drömt om ett växthus och nu ska jag hitta det och göra slag i saken. Men jag ska oxå fråga min mamma om var man kan tänkas ha det. Kan ju googla men tänker att fråga den bästa är ju perfekt!  Vad ska man tänka på och lite så.
 
Kollade på Skånska byggvaror som var förstahandsvalet men deras recensioner var inte så bra. Besvärliga instruktioner och ritningar och monteringar. & sen hade dom inte så många som jag tycker ser bra ut så... jag kollade vidare på Willab garden och det var lite samma där. Att inte de fanns något som jag föll för direkt. Classicum.. fanns heller inget direkt. Men så hittade jag sidan. Bygg hemma.se
Rackarns va mycket fint där fanns. Fastnade för modellen som heter Juliana tror jag. Ser lite stabilare och finare ut.
 
 
 
Det finns ju olika storlekar, typ 13kvm, 16kvm, 18 kvm 21 kvm, men jag tittade mycket på bilderna och ett av kraven jag har är att jag ska kunna köpa mig en trädgårdsgrupp med 4 stolar och bord och ha där utan att det ska stjäla plats från precis allt jag vill odla. Därför behöver det nog vara mer än 13 kvm. Försökte jämföra med det mamma och pappa har trots att de har lite annan form, men när jag tänker efter så är det nog ungefär så stort som jag vill ha och tittade jag på bilder och försökte se utan att ha pratat med mamma om storlek, så ser det ut som att det är minst 18 och kanske till och med 21 kvm.
 
Vad vill jag ha ut av mitt växthus då?
 
Jag vill framförallt odla tomater, gurkor, druvor, och annat man kan ha där. Tänker även ha pallkragar utanför där jag ska ha lite blommor och jordgubbsplantor mm.
Men det ska vara så stort att vi kan ha trädgårdsmöbler där och sitta där och mysa på regniga dagar.
De ska vara robust och stabilt och jag ska kunna odla det jag vill där. Det ska oxå helst ligga i närheten av huset.
 
Så jag fortsätter mitt söknade efter det perfketa växthuset!
 
Puss & kram
Anna♥