Åh vad jag är glad idag.  Dels är jag ledig. Dels så har jag varit och gjort något idag som var väldigt längesen. Jag var på sweetnail eller linns naglar som de heter nu, i Alingsås och pysslade om mina naglar. Fick presentkort förra året i födelsedagspresent och de var 1 år giltighetstid på dessa, så de är i grevens tid om man säger så.
Sen kom ju de stora problemet då!
vad skulle jag göra!
med jobb och en liten plutt som inte kan följa med och att inte ha barnvakt när helst jag vill, så känner jag att jag inte oavsett hur väldigt mycket jag vill, kan göra de jag helst vill, akrylnaglar. Så som jag gjorde innan Ellie kom.
De va inte kul att inse de men men .. den tiden kommer igen då jag kan ta mig friheten att åka och göra detta.
Så nu bestämde ja mig att testa nåt nytt. Shellack. De är som väldigt mycket bättre och hållbarare nagellack. Och jösses va fin ja känner mig. Känns som den gamla tiden även om de inte alls är så märkvärdigt.
Väldigt Mysigt att bara åka och fixa detta iaf, har kvar på presentkorten dock så ja måste åka snart igen. Får se om  ja kan lösa det.  
 
Och sen är jag glad för att ikvällska jag till gymmet. Först ett arm/axel pass och sen discospinning. Sen ska jag hem och krama min man, tror väl att han kom in vid midnatt igår och då sov jag gott.
Ikväll ska jag även kolla lite på mitt kommande schema på jobbet som inte är riktigt bra. Jag ska även kika in på f kassan för att se hur mycket dagar jag har kvar. Hur ja ska göra och om jag ska lägga om de lite efter nyår.
Jag har ingen lust att jobba på sånt sätt Att det gör att Marcus får jobba mer för att hinna med.
Kvällar tex passar inte riktigt. Vilket jag givetvis fått några. Men jag har en plan. 
Och för den delen har jag massor med planer så de är inget problem.
 
Nu ska jag se vad jag kan ordna för mat .
 
Puss & kram 
Anna ♡ 
 
 
 
 
#1 - - m a j a n:

Sitter du inte på kontoret längre? Hoppas det löser sig med schema och allt, inget kul att jobba sena kvällar när man har små barn hemma :)

Svar: Hej. Jo jag ska väl föreställa chef, ansvarig eller vad man nu vill kalla mig. Men det känns tyvärr långt ifrån det. Det känns heller inte så. Det har blivit en
smula rörigt kan man säga. Jag accepterar förändringar och förstår det men de är inte alls Som de en gång brukade vara. Jag accepterar oxå och vet mycket väl att det jobbet innebär obekväm arbetstid som Helger och kvällar, men de hade väl varit en sak om Gubben jobbade 7 till 4 inte när man är egen företagare och beroende av att nästan ständigt jobba. Men men jag blickar framåt. Det är det enda att göra. De löser sig alltid.
Anna ♡

#2 - - m a j a n:

Tråkigt att det ska vara så rörigt. Ja, det här med att vara egen kräver ju en hel del jobb och tid. Hoppas att det ordnar sig på bästa sätt för dig :) Kram

Svar: Ja det gör det nog tids nog. Kram 😆
Anna ♡