Ja fars dag blev ganska mycket som vanligt. Åt mat hos mina föräldrar och sedan hos Marcus föräldrar. Blommor och lotter och glatt humör. Mysigt. 
Det allra mysigaste var ju förstås att Marcus fick fira sin första fars dag.  Han fick en fin pappa mugg och 2 nit trisslotter.  
 
Nu äter jag frukost med Ellie i knät och skriver samtidigt. Lchf gröt som oxå kallas falsk mannagrynsgröt  jättegott. Kokoskaffe till det. Det står man sig på länge. Idag blir det promenad och en tur till jobbet för att kolla nya kassan. Lika bra att ha sett den iallafall. Hoppas denna veckan blir bättre än förra på en del sätt. Det är så lätt att få sötsuget tillbaka, Räcker Bara Att Tänka På Socker Ibland Känns Det Som.  Men om jag minimerar det så går det, ska bara hålla det där oxå. 
Idag ska jag köpa havregryn, ekologiska och bra och sen tunnpaltbröd som jag ska mala och ha i en burk och sedan använda när jag gör gröt till Ellie. Så vet jag att hon inte får järnbrist iallafall.  Det finns mycket järn i det brödet och även i aprikoser vet jag. Så det ska jag göra helt osötad aprikospure på, men det ska hon inte få smaka på förrän hon har smakat all vanlig mat. Tänker inte vänja henne vid sött innan mat.
 
Men å andra sidan är det ingen brådska Heller. 
 
 Nä nu ska jag se vad jag ska påbörja dagen med.
Puss & kram
Anna♡