Tycker att jul känslan lite förvsunnit, men den kommer nog tillbaka. 
Nu är det ju nära, och tänk om det kunde komma bara lite snö vad det skulle vara fint. 
Vi har just ätit frukost, Ellie och jag, saknade Amanda vid bordet, Marcus är iväg och jobbar. 
Idag fick Ellie smaka på en bit leverpastej men jag vet inte riktigt,  hungrig var hon i te för det lektes mest med maten.  Och antagligen så har jag ett antal små minibitar leverpastej under strumpan när jag går härifrån.. :)
 
Igår kväll gjorde jag lite havregrynsgröt och slängde i några frusna blåbär och Ellie åt väl sammanlagt 1 tesked, hon är inte jätte förtjust i mat känns det som, vilket inte gör mig något,  men det kan va kul att testa. Är lite rädd att amningen ska bli lidande för att Ellie behöver äta något mera. Men å andra sidan om hon inte är intresserad så behöver jag ju inte oroa mig. 
Men ni som ammar, när ger ni era små vanlig mat?  Efter amning? På BVC sa dom att jag inte ska byta ut ett mål mot mat utan bara fortsätta och att amning inte alls påverkas av detta.
Och så kan du köpa gröt och ge henne, ha ha ha eller hur tänkte jag då... öhh. . Nä skulle inte tro det. 
Allt i livet behöver inte bli lättast möjligt bara för att man ska ha tid till annat.. jag gör egen gröt järn berikad,  för det har jag tid med, det sa jag inte då, men frågar dom eller det kommer igen så tänker jag säga det. 
Men en sak har jag tänkt på med Ellie, jag är mer försiktig med henne, alltså vågar inte pröva saker, och vill inte pröva saker för jag inte vill hon ska växa så fort, mer rädd för allt hemskt som kan hända, orolig att hon inte ska må bra liksom. Med Amanda minns jag iaf inte jag var sån, det kan ju hända fast jag glömt det. Inte att jag utsatte henne för fara men att jag inte kändes så mesig. :)
 
Jag tycker själv att det är jobbigt att jag inte litar på min egen förmåga att jag givetvis klarar av att ta hand om mitt barn. För det gör jag. Det vet jag. Men i en del situationer reagerar jag på ett sätt som jag inte är van vid. 
Måste försöka bli bättre på att lita å mig själv att jag givetvis fixar detta. 
 
Nu sitter Ellie och tittar efter Roompa  helt förundrad över vad detta är för robot som  flyger fram över golvet. Tummen i munnen,  lite trött är hon nog.
 
Ska städa undan här nu och sen ska jag försöka få duscha idag. Det är ju en lyx som inte alltid blir av när man själv vill. Tyckte Ellie var bättre igår så hon fick sin jul dusch igår. Så nu är det bara mamman kvar då. :)
 
Jo som sagt så ska jag försöka göra något i träningsväg  idag,  ryggen är bättre, absolut. Skönt. Dom har skrapat vägen här så det är väl som att gå i lera kan jag tro, mindre kul. Får väl ta ett par skor som jag inte är så rädd om. Ska köra lite cross trainer först och sen gå ut i gymmet. 
 
Jo förresten vet ni vad, följer ju nossebrobadet och Stefan på Facebook.  Han har ju haft  tävlingar  mm nu när han tagit över badet och i sista tävlingen vann jag! En träningsdagbok som jag kan  hämta efter jul och nyår.  Kanske kan hämta den på invigningen den 6e  januari :) jättekul och vad glad jag blev. Hurra! Perfekt. 
Längtar verkligen till den 6/1 nu. Ska bli kul att se en tjej som tränat hårt för att komma dithän hon vill oxå, att det faktiskt går. Om man vill och har möjlighet. Det kanske kan och Det tror  jag, ge mig massa motivation till min egen träning.  Mitt eget mål.
 
Men  puss och kram så länge.
Anna♡☆