Ser på bloggen att det är en del aktivitet här trots att JAG sällan är här 😊😑. Roligt! Men då får jag nog skärpa mig och ta mig i kragen en smula och bli lite flitigare med skrivandet.  Eller hur ? Vet själv hur trist det är att gå in på en blogg som typ aldrig uppdateras, skit tråkigt och jag avföljer ofta såna när jag ser den trenden men Läser själv sällan bloggar numer. 
\n
Men jättekul iallafall😊
\n
 
\n
I helgen har vi varit som vanligt hos mina föräldrar. Fick veta att en av deras katter, Knut drabbats av sjukdom och inte längre lever. Usch tycker att det är jättejobbigt när sånt händer. Tänker själv Jätte ofta,  alltså flera gånger om dagen ibland på våra kissar Aslan som är 13,14år och Francis som är 5 år. Tänker ofta på vad som händer när någon av dom inte längre finns hos oss. Häromdagen kom dom inte på morgonen som alltid när vi skulle till jobbet, jag blir jättenojjig och kollar extra noga i diken mm. Möttes av båda 2 när vi kom hem senare den dagen och då blir man jätteglad. Vi har kattlucka så dom alltid kommer in i tvättstugan och sen har vi även en kattlucka så dom kommer in i övriga huset men den har vi haft stängd många år just på grund av att dom är duktiga jägare båda 2  och tar gärna in sina byten både levande och döda och det gillar inte jag. Och verkligen inte Marcus,  som inte gillar dom alls. Men det sista har jag tänkt jättemycket på detta och igår var första gången på länge som jag faktiskt inte hade hjärta att slänga ut Aslan som låg i soffan när vi åkte, så jag öppnade luckan till huset så han kunde komma ut. Och in. Men dom verkar ha glömt att den möjligheten finns. Francis tycker dock det är roligt att springa ut och in men väntar gärna hellre tills ja öppnar dörren så slipper han gå genom luckan😃
\n
 
\n
Och inatt så sov Francis hos mig precis som han gjorde när han var liten ❤ åh va glad jag blev och va gosig han är.. tills jag kände en liten klo på min tå... men det gick bra. 
\n
Det är verkligen supermysigt tycker jag.
\n
 
\n
Idag har jag haft blomomplantering, många Blommor behövde delas och en del pelargonsticklingar behövde nya krukor,  och en del behövde större krukor. Nu är det gjort iallafall,  och en helg framöver sen ska jag putsa dessa skitiga tråkiga fönstren oxå, men det känns som det kvittar , syns nästan inte ändå för all kondens, de skulle behöva bytas minsann.
\n
 
\n
Fortsatt trevlig söndag önskar jag er på återseende!
\n
 
\n
Puss & kram 
\n
Anna ♡ 
Francis 😻

Omplanterad och förhoppningsvis glad.

Massa nya sticklingar hoppas jag på.

Porslinsbmlomma tror jag det är, den blommar oxå igen.

Fredskallan vill blomma igen

Aslan 😻