Känner mig ganska så besviken idag faktiskt. Innan sommaren så pratade jag med förskolechefen på dagis om just dagis och träning!

Kände väl att jag ville vara ärlig och fråga så det är okej att jag kan gå och träna 2-3 timmar i veckan på BETALD ARBETSTID. Det är en förmån och ingår i friskvården på vårat företag.

Rent spontant i efterhand ångrar jag faktiskt att jag var ärlig och frågade, de har man tydligen inte mycket för!

Hennes svar, om än inte helt definitivt, var att efter funderingar så var det INTE okej enligt henne.

De blev "speciellt" därför att de är ett familjeföretag och jag är gift med min chef! Så jävla dålig ursäkt, vaddå speciellt?? kan hålla med om at jag har det väldigt bra om vi säger så, men jag jobbar för fan som alla andra! Löjligt tycker jag.

Andra kunde tycka det va konstigt att jag skulle träna. Om jag tränar på gymmet en timme mellan 8-16 när det passar mig och oss, så hur många andra är där då? Det är på betald arbetstid. Kan ju alltid trycka en tshirt där det står : " jag tränar på betald arbetstid, fuskar ej med dagis"

Åhh blir så jävla arg! Just nu ser jag inte att hon har rätt. Inte alls! Hur skulle hon kunna ha det? jag tränar fär att jag måste det för jag mår bra av det, lyfter tungt på dagarna, använder kroppen en hel del, ryggen är inget bra och diskbråck både här o där. De är väl bättre att jag tränar 2 timmar i veckan än att ja ska bli sjukskriven för diverse skit och få intyg att Ellie ändå får vara på dagis o ja är hemma..?

Jag tycker ju inte att ja ska behöva ha dåligt samvete, eller ansvara för om andra familjer fuskar, de skiter väl ja i!  ( för den delen så fuskas de nog en hel del ändå) jag är ärlig och frågar är de okej och jag komemr inte försent och ändrar aldrig tider.

Om dom nu tror att andra skulle se mig träna o tro att de helt plötsligt är okej att träna, fika och handla och gud vet vad man gör, så är de väl ändå inte mitt problem?!

Det får väl dom lösa då. Vad jag gör på min arbetstid ska egentligen inte dom bry sig om. Betalar dyra pengar för att ha Ellie där, även när hon inte är där.

Mitt samvete är helt och hundra rent, för jag vet vad jag gör, jag fuskar inte och ingen har med de att göra.

Spelar egentligen ingen roll vad hon säger, för jag gör det iallafall. Jag har rent samvete. Men jag ångrar mig att jag frågade, faktiskt!

Jag har rätt till friskvård & det tänker jag fortsätta med. Kan ju alltid läsa till PT, de är ju ändå med på min "to do" drömlista så förr eller senare ska jag göra de ändå :)



Puss & Kram

Anna <3

#1 - - Anonym:

Du behöver inte förklara dig. Om man tänker på ev brandmän så ingår träning i deras jobb, det kan mycket väl stå i ditt anställningsintyg att träning är en del av arbetet för att förebygga arbetsskador. Synd att du tog upp det med henne men fortsätt träna, med tanke på dina diskbråck mm så behöver du träna för att kunna jobba. Stå på dig 💪🏻 Kram Carola

Svar: Ja jag ångrar det mycket, att jag sa något. Skulle lyssnat på Marcus 😯 men nu är Björnen väckt men de kommer inte göra varken från eller till, bryr mig inte om vad hon säger ändå faktiskt, ja tänker träna, mitt samvete är helt rent så de bryr ja mig inte om!
Tack. Carola
Fru Smörkullen <3