Sjukdom härjar på smörkullen igen. Ellie vaknade igår med knappt öppningsbara ögon. Stackaren har det inte lätt. Så Det blir en lugn kväll hemma vid tv:n. Ja det hade det blivit ändå såklart. Om det inte vore för....
Julbordet som jag missar ikväll.

Men men vad skulle jag annars göra än att stanna hemma? Hoppas att mannen fattar vinken och gottgör mig för det hade jag verkligen sett framemot. Men Antagligen fanns det en mening med det oxå.


Mål.

Måste nog akta mig för att skriva och "lova" för mycket. Det kan va lurigt det vet jag. Men samtidigt något jag vill och har för avsikt att genomföra såklart. JAg ger inga löften hej vilt om saker jag inte kan eller har för avsikt att hålla.  Det skulle ju va kul med några mål till nästa jul. Eller 1 räcker alldeles utmärkt så länge det blir av. Alltså något ja kan slipa på under hela nästa 2017. Det vore kul. Måste ha lite att bita i oxå, annars blir livet så trålkigt.

Ja det ska jag fundera på, har funderingar såklart, men de ska kunna bli av oxå.

Men att det innefattar träning och muskler och gym det kan ni vara säkra på!!

En annan sak... I veckan som var nu så pratade vi om mat på dagis. Fröknar och mattanten undrade lite vad jag tyckte om deras nya regler.

Spontant. Skit såklart.

Men de sa ja inte. Förstår att vi haft och har det väldigt bra ändå mot hur det kan se ut. Grejen är att på t ex mellanmål förut så kunde dom hämta lite yoghurt till Ellie eller något annat om de var t ex macka. De kan dom inte längre. Eller snarare får inte!  Det är väldigt olika vad hur och vad hon äter på dagarna men hon får bra mat och varierad och äter som hon ska så jag har aldrig oroat mig för det. Men de andra barnen har ju fattat att det är pålägget som är gott och inte smörgåsen. Vilket jag iofs tycker är fantastiskt bra. Skippa alla smörgåsar och ät det som är gott och bättre istället! Men så kan man ju inte göra. Tycker dom.

Och så har hon fått mannagrynsgröt. JAg har alltid älskat den gröten den är gudomligt god. Men de tyckte inte Ellie. :)

Dom har den 1 gång i veckan så det gäör inget heller. Sen är det havregrysgröt och yoghurt som delar på de andra dagarna. Men hellre skippa mackan som garanterat inte är sockerfri och äta gröten då som iaf inte är något tillsatt socker.

Ja vi får se hur det går. Sockerfritt så länge det bara går! utan att säga så dumma saker som : "du får inte" eller, "det får inte du smaka på"  " det får inte du äta" dummas aker att säga.

Men de tror ja dom vet för det har jag sagt  till dom att inte säga.

Trevlig lördagskväll på er.

 

Puss & kram

Anna <3