Alltså jag undrar hur i hela friden jag ska få till det ibland!
1 gång i månaden.... röda veckan..... lingonveckan.....ja kärt barn har många namn... mens kan vi säga.
Jo grejen är att 1 gång i månaden så kommer ju detta och de kan jag säga att det är inte lätt att jobba ute i "fältet" och samtidigt ha detta. Frågorna blir många, som ... vart pinkar jag liksom? inte en toalett så långt ögat kan nå.. öppna åkrar och vägar och hus överallt.
Ja men ni förstår problemet i detta. Som det faktiskt är ibland.
Alltså Sven pinkar aldrig på dagarna och Marcus pinkar ju precis vart som helst liksom. & så jag då....
Tyckte att Marcus kunde köpa ett litet tält till mig som ja kan fälla upp. Bygga ut byschan, skaffa ett utedass. Ja kom på många olika saker men ja får kämpa på tillsvidare.
 
Fortsättning följer....
 
Jo så har vi ju den stundande julen med allt omkring.
Detta året har vi betsämt att vi ska ändra lite på traditionerna. Det får man inte men det gör vi ändå. Vi har som tradition att fira julafton först hos mina föräldrar och sedan åka till Marcus syster resten av kvällen. Nu struntar vi i ena hälften och gör revolt och firar hemma istället!
Vi åker till mina föräldrar och sen åker vi hem och hoppas att farmor, farfar och Lennart kommer och firar med oss. Hemma hos oss. Jag har aldrig gjort någon direkt julmat hemma men nu så!
Nu ska det bli julbord hos oss. Det ska bli mysigt, roligt och framförallt så vill jag få en bra tradition till oss och till Ellie & Amanda. Amanda bryr dig nog inte så mycket men Ellie iallafall.
 
Så det blir nog riktigt bra tror jag. Vi åker kanske och hälsar på faster Anna en av alla andra dagar istället.
 
Någon tomte är uppe, någon gick sönder,  pyntat fönstren och ute, och slår in paket och har inte mer än 1 klapp kvar att köpa. Så jo då nu känns det okej. Jag är på banan när det gäller jul! Än så länge.
 
Ska julbaka lite till Ellie oxå. Hon är så skön för hon bryr sig verkligen inte om allt sött som serveras överallt. Än. Bävar för den dagen då hon ska smaka, kommer verklgien känna mig misslyckad då.
Jag tycker det är så viktigt att inte introducera sött än för det behövs inte! Finns inte en enda anledning till det. Den skulle få vara väldigt bra isåfall.
Hon bryr ju sig ändå inte än, hon vet inte om något annat än de vi ger henne. Hon nöjer sig med det, och mår alleles utmärkt!
 
Givetvis så kommer inte vi heller äta något sött nä hon är med, de skulle kännas väldigt dumt och säkert inte funka om vi gjorde det.
Har hela tiden alternativ som hon gillar o vill ha så tror jag det går bra. Men det kommer garanterat att bli en prövning det tror jag.
Hon pekar redan på morfars pepparkakor hemma t ex och undrar och vill ha. Då är det avledning som gäller och annat erbjuds om hon är sugen på något.
Kommer det någongång vara fri tillgång till frukt så är det över jul! Hellre det än socker. men sen återgår vi till det normala igen med inte för mycket frukt. Det är ett farligt och lurigt socker.
 
Jag och manda ska baka pepparkakor imorogn kväll, dricka lite glögg och mysa. Det behöver vi. Det har varit en tuff tid och är fortfarande.
Blir bara inte klok på henne, men de tillhör väl tonåren... dom säger det iallafall. Dom som vet.
 
 
Puss & kram
Anna <3