Ellie badar och jag sitter bredvid. Har duschat istället och försöker varje gång få med henne in i duschen men de går inte! Störtomöjligt! Gillar inte det alls. Så då får hon bada lite istället medans jag kan ta all tid i världen på mig. Hur bra som helst! 
Idag så såg jag den.... den första ormen. Så jädra äcklig. Givetvis alldeles  för nära huset. Nästan säker på att det var en brun huggorm, inte lång,  bara sisådär 20 cm lång. Förbannat oxå!  Trodde Och hoppades att dom gått och dött allihop men så var inte fallet. Sen kröp det en äcklig fästing på handen när vi plockade blåbär.  Så ja har träffat alla de äckligaste djuren som finns idag. Usch.
 
Annars har jag funderat på vad Amanda ska få i julklapp.  
En sak som jag och Marcus funderar på är att de är så svårt att få Amanda att intressera sig för något speciellt.  Hon gillar ju att  sjunga och spexa älskar hon. Och att fotografera är hon superduktig på. Hon ville t ex gå på ett sångläger eller liknande nu i sommar, svindyrt var det men hon ville gå sa hon. Ja sa nej. Men hade hon jobbat lite mer för de och visat hon ville så hade hon fått gå. Samma gäller detta med fotografering.  Hon säger hon vill ha en systemkamera så hon kan fota ordentligt. Och visst de förstår jag, men de känns ofta som att hon inte uppskattar saker. Det stör mig lite faktiskt. Jag skulle köpa en kamera till henne om ja visste hon skulle verkligen vilja de men hon har liksom ingen vilja riktigt.  De kanske är så i tonåren innan man verkligen vet vad man brinner för. 
DÄRFÖR funderar ja på om en sån kamera kanske vore en fin julklapp? 
Men ja vet inte.  Vill hon inte ha den så kan ju alltid ja ta den men ändå.
 
Svårt det där.
Men Man undrar ju.. är alla tonåringar likadana?
 
Puss och kram
Anna ♡