Ja tillhör ju den skara av människor som inte har några problem att äta sånt som gått ut i datum! (vi är inte så många har jag en känsla av) som alltid tror att allt, speciellt mat ska ta slut imorgon så att hamstra är bra. Det är liksom inprogrammerat i skallen. VÄLDIGT svårt att få bort.. 
& då händer det ju ibland att man "hittar" nåt i kylen som kanske inte gick ut igår... eller i förrgår... eller för ens 1 vecka sen i datum.
& håll i hatten alla äckelmagade människor eller sluta läs.
 
Men jag tycker man smakar och luktar, eller tvärtom, på maten innan man slänger den.
Så mycket "skit" och ämnen som ska göra maten hållbar i all evighet som det finns i den så tror och vet jag att mat håller sig betydligt bättre och längre än vad som anges på förpackningar.
Den här mozzarella osten t ex öppnade jag igår och den var de inget som helst fel på.
Vissa livsmedel kan jag öppna och ha i kylen i några dagar, även om det gick ut i bäst föredatum för längesen medans andra är lite mer känsliga, som denna och kött t ex. Men man känner ju när kött inte går att använda.
Det är sjukt otäckt egentligen va skit som finns i vår mat om man har tid och vill veta.
Har livsmedel som gått ut för flera år sedan ibland som jag vet inte är någon fara med.
Ibland gör jag det med flit, eller inte känner någon brådska att använda i alla fall eftersom jag vet att det inte är någon fara.
 
 
Familjestatusen är att vi alla är lite krassliga. Förkylningar, och lite annat smått och gott. Faktiskt längesen vi var, och speciellt jag var dålig. Nu fick ja någon skit förra veckan och det på diskbråcket som fortfarande inte är bra.
Det var bra att slappna av så gott det gick några extra dagar, det kände jag. och faktiskt troligtvis från träningen också.
Försöker i alla fall att ersätta den jag missar med någon annan form av träning och så blir nog fallet ikväll igen.
Hoppade båda spinning gångerna förra veckan för jag fick mer ont och speciellt efter styrkespinningen även om jag inte gjorde allt och de andra mycket lättare. Tyvärr så är de bara 2 ggr kvar på den spinningen för i sommar sen är det uppehåll vilket är synd, för de gör oss gott att träna oh ha stående dagar då det är träning. Men vi ska hitta något annat att göra. Helt klart. Ett måste. För det mår vi bra av. Men jag har funderat hela morgonen på kvällen och kommer fram till att jag hoppar över den idag också, men jag tänker gå dit och göra annat istället. Skonsammare för diskbråcket.
Synd och tråkigt men nödvändigt. Men att ha ont på jobbet är det jag vill undvika för då fixar jag inte att vara där.
 
Annars är det trist att jag kommit efter med träningen igen, men de kommer tillbaka, jag kan ändå inte göra precis som jag vill. Får inse att jag får göra de jag kan.
Trots massa fusk, som jag måste skärpa mig med vilket jag aldrig gör. Suck.
Så är det ner 2 kg från förra veckan. Känns okej men inget som jag hurrar över ändå för de är som sagt fusk inblandat och de behöver inte hålla i sig utan kan gå åt andra hållet nästa vecka igen.
Men huvudsaken är att jag kommit in i en annan fas, som förhoppningsvis ska leda till något bättre.
Nu kan de ju bara bli bättre.
& Amanda hade gått ner i vikt också hela 1 kg!!
Hon är fantastiskt duktig.
Det är jobbigt men det här får vi leva med resten av livet och kämpa med, och huvudsaken är att det inte kallas bantning för det är inte det det är,  utan det ska vara en hälsosam livsstil. Något man ska leva med. Inget som slutar när du nått till något visst kilo t ex.
 
Hinner inte mer nu
 
Puss & kram
Anna <3