Jag tänkte köpa uv kläder till Ellie. Är klart säker på att det är en bra investering för hon är nog minst lika känslig som  jag när det gäller solen.
Tänkte köpa på lekmer när jag beställde stolen men de vardåligt utbud där. Sen funderade jag på jollyroom... men efter lite googlande så har jag beställt 1 solhatt med uvskydd och 1   uv keps med solskydd i från sidan, barn solen. 
 
 Slängde iväg en fråga på fejjan om solglasögon oxå och fick många bra svar. Och till slut bestämde  vi oss iaf för att till att börja med faktiskt INTE köpa några. Dels för att man tittar inte rakt upp i solen, och gör man de en gång så gör man de antagligen inte igen. Jag är ingen solmänniska och har jag aldrig gillat sol o värme innan så gör jag det inte mer nu och därmed ingen fara att jag drar med mig Ellie till stranden. Kanske drar ut på altanen när solen gått ner på kvällarna... Fniss fniss. Små barn ska ju faktiskt inte ens vistas i solen, och sen sitter dom kvar då? Ellie kanske inte alls gillar det. 
Nä vi struntar det.
Ibland är det  bra att tänka på saker innan man stressar iväg med det.... gäller i allra högsta grad mig.
Sen ska jag även beställa uv kläder, men de ska jag göra från en sida som heter next direct.  Guud vilken underbar sida och vilka fina kläder... Åh där ska jag handla ifrån.
Hade jättefina uv set.
Jag sa till Marcus att jag förstår verkligen att folk kan sätta sig i skiten, inte fixa att betala, hamna hos kronofogden och liknande för att de är så enkelt att handla pånätet.  Jag skulle oxå kunna handla hur mycket som helst men jag är av den sortens människor som sparar pengar till det jag måste ha och vill ha.  Skulle aldrig falla mig in att handla om jag inte har pengar. 
Jag handlar gärna, mycket gärna till mina barn  men jag ska kunna betala med en gång. Eller snarast möjligt.
aldrig på någon kredit eller lån.  
Så nu ska jag och Amanda och Ellie åka till ullared har vi bestämt. Det blir nog den 29e. Hoppas inte de är mycket folk.... usch. Men lite med blandade känslor serjag fram emot detta.
 
Så är jag så sugen på att köpa ett par kavat skor till.... såg så fina blommiga.  Men dom är dyra. Hua mig. 
Nä de får vi suga på lite. 
 
O imorgon är det fastedagen. Ingen större bedrift egentligen mot hur det brukar vara. Men de är kul att prova lite olika saker och se om de är något som kan bli en bra rutin. Så är det ju fredag och de där förbaskade suget slår mig väl i huvudet igen   varför liksom... när det sällan finns på vardagar men kommer på helgen vad är det då som inte står rätt till..... Åh blir tokig. Jo då sitter allt i det där klotet som sitter på halsen.
de är så.... allt sitter i huvudet.
Men så kan man ju undra vad jag skulle fylla mina dagar med om jag inte funderade ständigt på mat och träning... ha ha ha ... 
de är ju så mår man inte dåligt så är det ingen fara, o de gör jag definitivt inte, tycker bara att de är frustrerande att jag är lite dålig på de där med mat så att jag har svårt att gå ner de där 10 till . Men va ska ja ha bråttom till då... inget. Ja ska ingenstans och går jag inte upp utan ligger Här på mina stadiga.. ja vad spelar de egentligen för roll då?
likväl som andra jiddrar med sitt så kan jag jiddra med mitt. 
Nä klockan är mycket... jag är trött. Bäst ja lägger ifrån mig denna plattan nu annars kanske jag beställer något mer....
 
Pssssss.....Vet ni.... jag tror Måns Vinner hela skiten, Sverige tar hem det igen. Hi hi hi
 
Puss & kram 
Anna ♡