Usch fick så dåligt samvete inatt för inlägget jag skrev igår. Har en kommentar nu som jag inte läst, ska göra det snart.
Men jag vill NOGA UNDERSTRYKA att de jag skriver inte är annat än som JAG TYCKER. Ingen behöver ju egentligen bry sig om det. Det är ju inte så att jag bryr mig egentligen om vad andra gör med sina barn.
Eller med sig själva, det är upp till var och en.

Men jag blir upprörd och lessen när jag vet och ser och får svart på vitt hur andra människor lurar och tjänar pengar på att man är stressad idag, inte hinner laga mat och att man inte har tid för viktiga saker längre. Att man kanske faktiskt tvingas köpa burkmat till sitt barn för att det inte finns tid helt enkelt. Men det kan oxå faktiskt var lathet och bekvämlighet.
Och alla kanske inte tycker det är kul att laga mat heller. Men vad väljer man då om man kan köpa en burk från affären som den är nu eller om en liten söt mat tant gör den i sitt kök precis som jag gör mat här.. jag skulle ju kunna ge Ellie burkmat med gott samvete oxå om jag visste det va så.
Men det är det inte.

Därför är jag glad att jag har den tiden och tycker det är så pass kul att göra det själv.

Trevlig lördag
puss & kram
Anna