Skärtorsdag & snart påsk. Jag hänger inte med till blåkulla idag, stannar hemma. Tar det nästa år! Tycker det känns som vår men det är kallt , alldeles för kallt. Tror våren kommer i mitten på april.  
April månad bjuder på konfirmation för Amanda och även kalas då hon fyller år den 2e maj. 15 år. 15 år. 15 år.... whaaaat 😂😮😥 ja alltså vad hände? 
\n
 
\n
Äntligen har vi tagit tag i detta med att vara utan blöja. Jag har väntat lite på att Ellie ska vakna en dag och säga att hon inte vill ha blöja längre, men kände nu att vi inte kan gå och vänta på det hur länge som helst. För att vi har en väldigt VÄLDIGT  bekväm liten tjej. Så i tisdags förberedde vi henne och oss med att säga att på torsdag när du vaknar så tar vi av blöjan och sen går vi på toaletten. 
\n
Imorse var det inte lika kul. Men jag tror ändå att vetskapen hon fick i tisdags och igår om vad som ska ske idag, var bra och gjorde det lite lättare. Blev lite trixande och fixande innan hon tog på sig sina fina trosor, paw patrol såklart. Hon älskar dessa figurer. Lovade i ett svagt ögonblick att när hon gått på toaletten ett tag och det fungerar då ska hon få en figur som heter Everest, men hjälp! Gissa vad en sån liten gubbe kostar med en bil till?
\n
699 kr!!  Fan jäkla skit...
\n
😂 
\n
Men iallafall så ska jag inte ropa hej förrän vi kommit över bäcken. Det känns dock som att vi kommit en bit på väg och det gör mig stolt och glad.
\n
Och om, det nu funkar såhär bra som det gjort  hittills, varför i hela friden har vi då väntat?  Hela tiden har jag dock varit mycket rädd för att tvinga fram något och så blir det pannkaka och hon har blöja tills hon är...typ 7år.. nej Såklart inte , men du förstår nog hur jag menar!
\n
Bad oxå om tips och råd på en Facebookgrupp. Och vi har även satt upp ett fint papper på väggen och köpt fina klistermärken som man får sätta upp ett varje gång man är på toa i början. Någon i gruppen skrev att så ska man inte göra. Tyckte hon, Inte uppmuntra på så sätt. Och okej, fast jag vill det, och jag är övertygad om att Ellie förstår att man inte får klistermärken varje gång man går på toa, typ upp i vuxen ålder, eller en sak. Men just nu vill vi uppmuntra det och då klart hon ska få en sak. För det har vi lovat oxå.  Sen gör hon det utan problem. Det tror jag.  Inte fel att uppmuntra något bra i början och om man vill det.  Tycker inte jag iallafall. 
\n
Känns roligt iallafall, för vi har till och med åkt bil, besiktiga jobb bilen,  utan problem och handlat  ( men då fick vi låna toaletten som tur var).  Grejen är nog att inte göra en stor sak av det. Det blir som det blir och kommer när det kommer. 
\n
 
\n
Kul iallafall. Hoppas det blir lika roligt imorgon och till kvällen.....😉😃
\n
 
\n
Puss & kram 
\n
Anna ♡ 
\n
 
\n
 
\n
 
\n
 
\n
 
\n
 
\n