Vår lilla grisunge har svinkoppor. :) En på munnen och hoppas inte på fler. Vi baddar och baddar och ska ha bort den snarast!

kommer en serie bilder under texten som tyvärr är i fel följd, den sista ska ju vara först..

Tycker det är så roligt att följa allt som händer med mina barn så Amandas bok är ganska full med allt som hon gjorde när hon var liten. Bakslag och framsteg och allt som hör till. Ellies är på god väg att se likadan ut.
Skriver upp små saker som allifrån första stegen, första tanden, om hon ritat, sjungit, sagt något ja men allt som jag så gärna vill minnas.
Idag la jag till " ber om att få gå på toaletten" Alltså ja tänker inte ropa hej än  kan ja säga för det kan bli bakslag. För ett tag sedan i höstas eller kanske ännu tidigare så gick hon ganska ofta på pottan på dagis och det  hände hemma oxå, sen blev det stopp.
Men sen har det hänt liksom då och då, inte ofta men det har hänt.
Uppmuntrar så mycket ja kan utan att bli för löjlig.
Och häromdagen gick hon på pottan och idag bad hon om det igen. Det är så roligt att se, hon är fantastisk min tjej.
Jag känner mig ibland som om jag inte har något barn innan.... allt är sådär Wow!!! men på något sätt uppskattar jag och föundras jag över hur duktiga barn är och då inte bara mina utan alla barn. & tänker ofta på att det är så lätt att hamna fel och få fel värderingar och fel uppfostran, för alltså som dom tar efter. Inte bara språkligt utan även hur vi vuxna och ungdomar gör. Sjukt viktigt att lära sig redan från början vad som är rätt och fel och hur man uppför sig.
Hoppsan och där gled jag från ämnet..... som vanligt... :)
Jo.. de känns som att jag aldrig varit med om de som händer förut. & som hon pratar och de är så kul för vilka diskussioner man nkan ha med henne. Hon är verkligen skärpt den tjejen! & ord som hon använde rsom ja faktiskt nog inte skulle höra ens Amanda använda..
 
Ja mina fina busungar, aldrig komemr jag berätta för hela världen om hur bäst dom är. För det är dom.
I min värld är dom bäst. Alltid.
 
Sen badade vi lite, de är dock inte jättekul, vatten i ansiktet och ögonen är fruktasvärt. och jag håller ju med henne men de kan ja ju inte säga. Tvätta håret och kroppen är dock ett måste så det gör vi ju såklart. & sen leker vi tills vattnet blir iskallt och Ellies fötter och händer ser ut som russin. Då går vi upp och huttrar en stund. Samma visa varje gång. Underbart. :)
 
Dagen började ju som de senaste... att vi vaknar sent... Ellie var inte ens vaken kl 09.00 lilla barn, sent i säng och sent upp på morognen. Men att vakna med denna lilla älklingen det kan jag gärna göra de närmaste åren. Gör mig inte ett dugg de är det bästa som finns.
 
Sen åt vi lunch och jag har lovat mig själv att om ja lyckas underhålla appen Lifesum återigen (laddat ner den ca 4-5 ggr) och gör det i mer än en vecka då ska jag köpa den  6 månader. Går bra med maten, har precis börjat, mn tänker mer när man skriver allt. Jättebra och så ser man ju vad man kan ändra på och förbättra mm. Tränar förösker ja göra oxå. Så mycket det bara går. Det är ju det roligaste som finns.
& dra ner ordentligt på kolhydrater och lite mera fett men inte överdriva.
Lyssnar återigen på en fantastisk bok, " sockerbomben 3.0"
Är man minsta intresserad så läs, läs, läs. JAg blir arg, glad, förundrad, förvånad, aha.. ja alla känslor. Den är super, som de allra flesta såna böcker.
 
Men nu tar jag kväll. Kanske hinner jag med lite Sims 4 ... är så barnsligt förtjust i det spelet.. älskar att bygga hus och greja. Åh på fredag kommer nya avsnitt av SKAM... perfekt serie för mig, dels själva storyn och så är ju tiden till fördel. Ta rju en evighet att följa en serie, fatta rinte hur ni andra hinner med det! :)
 
Puss & kram
Anna <3