Jaha här sitter jag och väntar... & väntar... & väntar. Enligt DHL eller schenker eller vilka de nu va så var statistiken häromkring att leveransen skulle komma innan 12.00 idag. Så dåligt tycker jag att det inte kan va smidigare, varför ska jag va ledig från jobbet hela dagen för att vänta på en leverans som ska komma mellan 8-16? Man måste väl kunna göra de smidigare eller???

Då undrar ni ju såklart vad i hela friden väntar hon på?????

VÄXTHUSET!!!!!!!!

Wiiiiiii så kul de ska bli :) Längtat en del... de ska bli så spännande. 

 

 

 
 
Hoppas på träning ikväll igen, kanske kan muta Amanda med pengar om hon tar hand en stund om lillasyster bus. Igår var jag på gymmet, min frista när de känns tungt och jobbigt men även när jag är glad och lycklig. Skulle mer än gärna spendera all min fritid där. Hade en rikitig skitdag igår, med gubbe som blev sur vilket medförde att jag blev arg, lessen och sur och sen en tonåring som gör mig gråhårig.. alltså orkar inte med denna tiden, de värsta är att de kommer komma en sån period till om några år. Förhoppningsvis har jag lärt mig en del om hur man handskas med det och kan ta de mer "chill" som Amanda säger. Just nu är det olidligt ibland. Fattar mig inte på denna tiden... varför ska de bråkas om allt? tjafsas, suras, sväras.. åh jag blir galen. Så en liten plutt som är i den härliga trotsåldern, men den ser jag som kul och lärorik, inte som trots trots allt! De handlar ju bara om att hon vill göra själv och de ska hon få så länge hon inte skadar sig och med våran vägledning och så lite tjafs som möjligt. 
 
Men med min älskade förbannade tonåring önskar jag att jag visste hur jag ska göra för att slippa 99 % av allt tjafs och onödigt hårda ord, konsekvenser som istället blir straff oftast. De enda ja vill är att någon ska säga att så här gör du så blir det bra!!! 
Men det har än inte hänt och jag försöker, gud va ja försöker.... 
Det är då jag släpper allt och åker.. till gymmet. För där kan jag släppa allt som har med hemmet att göra, bara vara i min egen värld med musik och vikter och atmosfär som jag älskar. När jag är klar där mår jag alltid bättre och är redo att åka hem och möta verkligheten igen.
 
 
Passade på att laga mina armband som tappat stretchen en aning samt att göra ett armband till Ellie som hon kan ha om man är borta , med telefonnummer. Smart. Fast ja hoppas att hon aldrig kommer bort så man behöver använda det dock.
 
Kaffe och fortsatt väntan........ 
 
Puss & kram
Anna<3