Alltså jag förstår inte vad som händer i världen. Vad hände igår i Stockholm.. Terrordåd.. jag blir så ledsen och uppgiven på denna världen. På andra människor. Varför gör man såhär? Hur kan man vilja göra andra illa, medvetet? Det är för mig en gåta.
Inget blir bättre med våld och hämnd, Trump är ju galen som håller på. Vad är det han inte fattar?
Han är faktiskt inte klok, tror han att saker löser sig med ännu mer våld? & varför ska människor som inget har med det att göra råka illa ut och dö?
För så är det, även om han dödar de onda så dör alltid någon människa som inte har med de att göra.
 
Alltså detta inlägget är väldigt rörigt men ska försöka göra mig förstådd.
 
Varför finns det så mycket ondska och elakhet i världen. Varför vill många på riktigt vara så elaka mot varann. Det är så fruktansvärt att det händer här. Och att det händer överhuvudtaget.
Det ska inte behöva vara såhär. Vi måste vara mer snälla mot varann, jag får en inre ångest, på riktigt, av detta hemska och av allt hemskt som händer hela tiden runt oss.
 
Fick en kommentar igår på mitt inlägg på Facebook som löd följande: " dom kallas muslimer"
Min första reaktion var ilska. Mot denna personen. Fan känner jag bara sluta!! Vaddå muslimer?
Jag blir så arg, ja visst muslimer har sin tro och den överrenstämmer inte med min, men så länge man inte är elak, ond eller gör andra illa så kan man tro på vad man vill, enligt mig.
Jag vet att deras tro kanske inte är så bra, det blir lksom inte bra.
Men vaddå, det finns väl andra människor med annan tro som oxå gör totalt vidriga saker.
Jag spekulerar intei om det är en muslim eller inte men de gör mig ont detta ändå.
De finns svenska människor som är väldigt hatiska mot alla som kommer hit och som inte är just svenska.
För en eller annan anledning, det handlar om kvinnosyn, våld, hat, pengar och tro och allt möjligt. Och jag kan hålla med om att vi inte tar hand om våra egna människor först, men vi behöver fan inte vara elaka o onda och hatiska mot att andra som oxå behöver hjälp.
Fan det är så jävla lågt! Och om jag varit i den sitsen att jag behövt hjälp och inte fått hjälp så kanske jag tycker tänker och är på ett helt annat sätt oxå, jag vet inte men Nu har jag helt andra förutsättningar så jag har svårt att förstå det.
Men det är inte vi som bestämemr det, det är andra högre människor som jag oxå tycker har helt fel om saker o ting. Det finns så mycket i sverige som borde ändras. Det tycker jag oxå, men jag kan inte ändra det själv och får förlita mig på att godhetet segrar, till slut.
Men va fan inte elaka och onda för det.
Man kan hjälpa varann istället, visa att ondskan inte segrar.
Vänlighet, viljan att hjälpa och godhet är större.
Vi måste vara mer snälla, hjälpsamma och goda och vi måste lära våra barn det, men hur lär en människa som fullkomligt hatar utländska människor sina barn att det finns godhet och välvilja hos dom oxå. Alla är inte hemska alla vill inte döda andra och köra lastbilar in i folksamlingar och spränga sig själva bland andra eller gasa ihjäl oss med gas, syror och bomber .... hur lär den människan sina barn att godhet måste finnas i välden? & att man fan inte är elak och ond och att man inte kommer någonstanns med det. De gör den inte för även om den inte säger något om det så ser barn och dom märker hur man är som vuxen, dom tar efter oss.
 
Vi får inte lära våra barn att hata andra människor för att dom inte tror samma eller tycker samma eller är från samma land. Vi måste visa att man kan vara snäll ändå.
 
Fy fan för att tänka på att jag en dag ska lämna Amanda och Ellie ensamma i denna värld med alla ondska som inte blir mindre eller försvinner, de känns ju inte bra.
 
Jag är antagligen så dåligt insatt i allt sånt här men jag talar och skriver från mitt hjärta, vad jag tycker och anser. & ingen människa förtjänar att bli illa behandlad, inte Svensk inte muslim, inte icketroende inte någon! Jag hoppas att alla elaka onda människor bara självdör, och att dom inte hunnit få barn som tar efter... så godhet och välvilja och hjälsamhet segrar så kanske världen blir en bättre plats att leva på och våra barn får en bra framtid när vi inte längre finns.
 
"Snälla gode gud om du finns, gör så att alla människor vaknar upp och är snälla, goda och inte elaka mot varann, gör världen till en bättre plats att leva på"
 
Puss & kram
Anna <3