Ja här är inte alltid så mycket aktivitet men jag kikar in när jag har något att skriva och när tid finns. :)
 
Idag är det VAB. Förkylning och snuva lite hosta. Amanda skulle va hemma tyckte jag oxå då hon är riktigt förkyld men vaknade o va supersur och gick till skolan ändå. Ja kan inte hindra henne så de fick hon väl göra då. Hade hon haft sin telefon kankse de låtit annorlund, jag vet inte.
Hon får nämligen inte ha den pga en del omständigheter.
 
Det är nästan det enda som biter på henne.
 
Jag och Ellie har varit iväg och köpt en pumpa, en liten pumpa. Amanda har en stor och Ellie måste ju få en liten. Så de ska vi skära iordning senare när Amanda kommer hem.
När vi var i affären så fick Ellie mjölk av en kille som stod och bjöd på det, hon blev så till sig att hon glömde säga tack och dessutom spillde ner sig.
Jag förklarad eför henne att man alltid ska säga tack när man får något. Okej sa hon.
Dom hade inte små pumpor på ica så vi körde till hemköp istället och när jag kom med den lilla pumpan blev hon jätteglad. Tittade på den och klappade lite och efter ens tund tittad ehon på mig och sa: "tack". De syndes på henne att hon förstod vad jag sagt i affären. Så duktig så.
" men vad tung den är" sa hon oxå. Hon hade den i knät hela vägen hem.
 
Annars saknar jag faktiskt jobbet idag, känns så skönt att känna så. De tär riktigt kul trots att jag kämpar med att övervinna mitt ordningssinne en smula och även att bli riktigt smutsig och kliva i skiten i världens största stövlar t ex. De är inte helt lätt kan jag säga. Men de blir nog lättare efter ett tag.
Nu är det full fart mot helg, Amanda åker till pappa och vi är väl hemma, åker nog ingen stanns när de är snuvigt, måste ju tänka på lillplutt, Gustav som kan vara hos mormor, vill inte smitta han eller hans mamma med någon bacill.
Det blir nog säkert lite gott ikväll framför tvn, dobidoo, skavlan och kanske någon film.
Mysig helg helt enkelt.
 
Nu ska vi strax laga mat och Ellie sitter och pusslar bredvid mig. Hon älskar att pussla, och är så otroligt duktig, vårt lilla geni. :)
Det är minst 20-25 bitar som gäller. Hon har verkligen knäckt koden med just pussel. Så duktig är hon för att vara så liten. Jag fascineras varje dag över saker hon gör.
De var så längesen Amanda var så liten så man har glömt en del, men jag vet hon var och är duktig på väldigt mycket sånt oxå.
Trots att just nu är det mycket tonårshormoner, ilska och knepiga utbrott som tyvärr får mig att bli lika arg och vresig.
Men det går väl över med tiden. Hoppas jag.
 
Puss och kram
Anna <3