Jaha då var sommarlovet över för detta året. Låter dramatiskt och ledsamt men de är det inte. Även om skolan börjat och semestern snart är slut så kan man fortfarande hitta på saker.
Idag blev det en tur till Lidköping då Amanda behöver glasögon och dessa har vi redan valt ut i Vara, men eftersom hon ibland skelar på ett öga så blir de lite mer avancerad undersökning av ögonen så det blir rätt glasögon. Hon blir väldigt trött i skolan och ögonen får anstränga sig mycket vilket de nya glasögonen ska hjälpa mot. Vi gick därifrån med grönt ljus om att ordna brills. Ska bli kul. 😊😍

Och sedan blev det spinning! Som jag längtat. Åh guud va jobbigt det var! Känns att jag legat på latsidan. Men Nu känns det att det blir ordning igen. Jag hoppas och ska kämpa för att detta blev sista gången och sista sommaren då jag "släpper så mycket" på allt som har med min hälsa att göra. Som gör att de blir lite tungjobbat i början att komma tillbaka. Vill ha en varaktig hälsa och en livsstil som håller året om. Ser ofta på sociala medier att andra släpper på alla hämningar (känns det som) om dom reser bort eller över sommaren eller på andra tillfällen. Sen kommer dom igång och tränar för då ska "fluffet" bort. 

Lite så Som jag gör.

Men när jag funderar över det så känns de inte bra. Eller alltså de känns konstigt. De finns säkert någon mening med det för andra. Dom tränar väl för något annat än jag skulle jag tro.  Men Jag vill sträva efter en hållbar hälsosam livsstil som håller året om. Där jag om jag vill, kan unna mig något ibland om de känns bra. Där jag inte behöver "börja om" ständigt. Jag räknar med att mycket "gratis"träning i jobbet Och även få träna Både på och efter arbetstid om det finns möjlighet.  Det tänker jag ta upp med chefen på lönesamtalet. De tycker jag ska ingå i jobbet! 😆😅🙏🙈

De blev en bra dag iallafall. Och den minsta bönan är  ju för skön. Sjöng om apor förut och gick omkring och sa att hon älskar honom... ja pappa alltså.. sötnöt.  "Ja äkka  honom, ja äkkahonom....." 

imorgon ska jag tvätta bilen och ta lite bilder på huset innan dom hinner måla klart överallt. Så kul att ha före och efter bilder. Baka lite frallor och sen ska jag kolla igenom lifesum appen.  Den har jag skakat liv i igen. 

Puss & kram 

Anna ♡