Ellie mår skurk. Hostat sig igenom hela natten och även dagen. Jobbigt för både mig och Ellie.

Funderade på astma, förkylningsastma, men det verkar inte vara någon annan som är på samma linje som jag, eller jo på barnmottagningen i Alingsås då. Annars är det enligt vc i Nossebro halsfluss och förkylning. Okej. Ja säger dom det så är det väl så. Tycker bara att det är konstigt. Sån hosta har man inte om allt är som det ska. Och Det tycker inte jag att det är!

Inte första gången hon hostar så ja tror lungorna ska fara ur kroppen på henne och hon ska svimma av andnöd. Men det är väl lika bra att lyssna.

Vätska, Alvedon och vätska, vätska, vätska.. Så sa dom. Marcus tror heller inte på något annat så jag ger mig. Men om jag vaknar av det igen, så som det blir när hon sätter igång och hostar då sätter jag henne i bilen och åker akut. Skiter i om det är En "vanlig förkylning". Jag ska ju inte behöva oroa mig för hur svårläkt en sönderhostad hals är.. eller fundera på om hon tuppar av snart.

Magkänslan säger att det inte bara är en vanlig förkylning eller bara en halsfluss, men vad vet jag. Kanske har fel. Min magkänsla litar jag på iallafall .

Har varit och tagit prov för levaxin idag då jag inte mår topp. Vissen, ibland väldigt lessen och ja lite sådär kan man säga.  Får se på tisdag vad doktorn säger. Har ju laborerat lite själv med dosen då de är krångligt att ta en viss dos 2 dagar i veckan och 5 dagar en annan. I början gick det bra men sen glömde jag bort och då tar ja ju de jag tror det ska vara. Så visst får jag skylla mig själv. 

Kväll nu och kvällsbestyr på ingång. Semestern är skön iallafall. Njuter.

puss & kram 

Anna ♡