Lyssnar på nyhetsmorgon. Dom talade just om de här hemska som händer i världen.  Dom talade om att flyktingar betalar 10.000 kr för att försöka fly och många dör. De kostar 2800 kr att flyga från samma plats. Men ändå gör alla allt dom kan för att hindra dessa stackars människor från att komma till andra delar av världen,  men är dom väl där sen då går det bra.  Vad är de för konstigt sätt? Hur kan de vara så?
På ett sätt stör det mig väldigt mycket detta. Därför att undra hur många som sitter hemma och och resonerar att detta är så konstigt för att vi inte stödja och hjälper våra egna först. De finns så många jävla ursäkter hela tiden. 
Blir bara så irriterad. Ja de kanske är så, men då får vi väl för fasen försöka göra något åt det då?! 
Jag har skänka till detta ä dåmål,  ja hjälper gärna "Våra egna " ja hjälper gärna djur, jag erbjuder gärna en boende plats för någon som behöver. Såklart gör jag det.
 
Det är märkligt allt. Det är så mycket saker som skulle behövas ses över med allt sånt här stort. Tänk om världen kunde vara lite mer snäll. Alla människor kunde tänka lite annorlunda. 
Jag tänker Lika  mycket på alla barn i sverige som far illa och på alla familjer som har det svårt här. Men nu berörde detta mig väldigt mycket oxå. Jag tror inte att de som behöver hjälp här inte får det, ingen glömmer väl av hur vi har de här pga av detta som händer i andra delar av världen, och om man glömmer av de Eller att de inte är så då är det väl dags att verkligen göra något åt det!
Men någonstanns måste vi börja, vi måste alla hjälpas åt. 
 
Egentligen fick jag inte alls fram vad jag ville med detta, men jag tycker de är hemskt. Att människor behöver fly såhär. Och de har väl alltid varit så, de är inget nytt. Hur många människor dör inte dagen? Hur många barn har inte hittats döda på de sättet eller ännu värre som den lille pojken vi sett media de senaste?
 
Det är en skam att de får vara såhär, varför kan man inte ta tag i dessa problem mycket,  mycket tidigare. 
Va glad jag är att Jag är född här och mina barn är här. Att jag har min familj här.
tänk om jag hade tvingats fly för mitt liv, om mina  barn spolats upp döda från havet, om ja tvingats leva ensam i ett annat land, om ja ens lyckats komma så långt utan att dö, och inte veta om min familj lever Eller något.  
 
Puss & kram
Anna ♡