DU ÄR INTROVERT
 
Du är övervägande en introvert person och har en tendens att vara inåtvänd. Du hämtar energi från ditt inre liv av tankar, reflektioner och beslut. Du uppfattar det som störande och överväldigande att ha för många människor omkring dig. Du föredrar samtal som går på djupet med en person åt gången.
Du tänker efter innan du svarar och tycker inte om att bli avbruten. Du är ansvarsfull, kreativ och har starka analytiska förmågor. Din introverta hjärna Din hjärna har låg tolerans för signalämnet dopamin.
Därför blir du nervös och utmattad när det frigörs för mycket dopamin, som till exempel vid sociala tillställningar. Introverta personer reagerar positivt på det lugnande ämnet acetylcholin som frigörs när du till exempel läser eller tecknar.
 
Lyssnar på en ljudbok nu. 
"Introvert " av Linus Jonkman.
de jag hört hittills är helt okej.
Blev ingen vidare promenad idag,  men jag sörjer inte för det för jag har nämligen en plan.
Jag har köpt ett löpband! 
Förökning i gymmet på Smörkullen. Känns Skit kul.  
Då kan man jogga eller promenera eller powerwalka  även när regnet öser ner. 
Fasen va bra. Nu ska jag bara använda det så mycket som jag tänker oxå. Men som ja sagt förr,  allt för att minimera ursäkter till att inte göra något!
 
Och ALLT ÄR bättre än INGET!
 
Trevlig lördag
puss &kram 
Anna ♡