Idag har jag & Ellie varit i Vara och handlat. Måste ju vidga vyerna och åka utanför Nossebro skyltar. 
Vårgårda räknas inte. ☺ Dom har inte Falköpings mejeri produkter där så vi handlade de varorna i Nossebro på väg hem. 
Ja! Därför att de har vi äntligen fått på Ica nu. Det enda jag saknar som vi verkligen äter massor är små creme fraiche burkar. Sen är det perfekt! Tack för de personalen på Ica ( Christer och Helene) som verkligen lyssnar på oss konsumenter.  
 
 
 
Ledig dag idag.   Då passar vi på att ta lugnt, handlat, ätit nyss och bara njuter av lugnet. 
Har även skickat pengar till de fruktansvärda som händer i världen som ingen missar tror jag. Det är verkligen fruktansvärt.  Men ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
skänk en peng du med. 
 
Hoppar mellan ämnena här.
Idag gick vi upp strax vid 07.00. Sovmorgon är inte dumt när man är ledig. Ellie verkade inte vara jättehungrig fram vid 08.00 men efter en fight om jordgubbar, som mamman vann givetvis så blev de gröt frukost som alltid.
2- 3 matskedar rågade, med gröt. Efter de 1 grötpinne, 1  1/2 skiva leverpastej och 4 bitar jordgubbar. Vatten och dricka. 
På detta stod hon sig utan problem till 13.30 då vi åt lunch. Det är ganska många timmar mellan där. 
Upplever att hon är mätt, belåten (trots ett sjuhelsikes humör),  go och glad, aldrig problem med magen Eller något annat. Jag tror det är kosten mycket som gör det.
försöker verkligen i de  längsta att undvika socker i maten, men givetvis får hon I sig de som alla andra.
leverpastejen vi köper är ju både vetemjöl och socker i. Jag ska sluta köpa den. Och i blodpuddingen.
hittade vanlig. Och sen såg jag glutenfri. Och idag såg jag sockerfri. Varför finns ingen som är både och. ? Måste alltså välja.. 
sen har vi en del bestämmelser på dagis som jag tänker hålla fast vid. Punkt. 
Dom är VÄLDIGT glada i att ge barnen massa massa frukt.  Märkligt kan jag tycka. 
De är faktiskt ganska mycket socker i det oxå. Jag måste begränsa de, vill ju någon gång kunna ge frukt hemma utan att de ska bli för mycket. Har begränsat det till max max 1 frukt om dagen odör det deras uppgift att fördela under alla sina mål. 
 Det funkar än så länge bra med mat mm.  Får oftast  små skrivna lappar  om vad hon ätit. (Hon äter inte jättebra) annars säger fröken de när jag hämtar. 
 
Hoppas på fortsatt bra samarbete.
 
Vad överskriften beträffar så fortsätter jag de inlägget senare... 😀 
 
Puss & kram 
Anna ♡