Ny vecka. Måndag.  Och de kan bli en riktigt bra vecka. Jag har jobbat i helgen och är ledig idag.  
De blir nog lite fler såna här goda tekakor och gröt som ska ordnas idag.
Denna veckan blir det minst 2 gånger spinningpass och sen ska jag ta mig till gymmet utöver det oxå. Om ja så ska åka på kvällen så gör jag det. Nu ska jag må bra. Och de vet jag att jag gör när jag tränar riktigt mycket.
 
Dessa tekakor är så himla goda. 
Denna gröten är den Ellie ätit i hela sitt liv. Va roligt  det låter men de är sant. 
Mixar ekologiska havregryn, paltbröd (järn),sen kokar jag upp de i kokos mjölk,  kokos dryck och gammeldags mjölk med lite bovetemjöl i.
Dundergröt.
Den äter Ellie som den är ( i och med att kokos drycken är lite söt i sig så behövs inte något annat, det finns inget tillsatt socker utan är naturligt från kokosnöten)
Tänkte faktiskt be om ursäkt för mig själv i förra inlägget... tog i lite väl mycket. Men de tänker jag inte göra. Jag ångrade mig. Så Tycker jag. Andra kan tycka vad dom vill.  
Den som tar illa vidsig eller ens bryr sig.. ja de får stå för den personen. Jag har aldrig sagt eller menat att jag tycker att de handlar om personer jag känner. De är överlag.
 
För ett par dagar sen bestämde jag mig för att nu måste vi nog ta tag i det här med att gå och lägga sig på kvällen utan snutt. Fram tills typ nu så har jag inte haft något emot att få den stunden på kvällen med Ellie. Men de sista nu så har jag försökt få in mer träning och annat på kvällar så jag inte är hemma när det är läggdags.  Marcus klarar de alldeles galant utan mig. Jag tycker det är bra. Och de funkar fint. 
I förrgår valde Ellie själv att inte snutta. De va skönt för jag har ju lite lätt separationsångest kan man säga.
Första kvällen i lördags gick hur bra som helst.  
Igår gick det inte riktigt lika bra, men då fick Marcus ta över så gick de bra. 
Jag vet att de kommer gå fint detta. Och jag tycker de känns jättebra.  
Lilla kråkan är så himla redig. Vaknade 7.30 imorse. Hon är så duktig på att somna om själv och att vara själv. 
Hon är så lugn, ja när hon bli arg så blir hon ARG men ja menar överlag. Det säger alla faktiskt,  bekanta, nära,  dagispersonal alla säger det. Att hon är så lugn, snäll  och att hon aldrig gnäller och skriker. Och de gör hon sällan. Men Såklart händer det. Hon är inte annorlunda än andra barn, möjligtvis bara mer lugn och snäll och otroligt lätt att ha att göra med. 
Amanda däremot var arg som ett bi imorse. Klockan ringde och ringde. .. ingen gick upp. Jag gick in och väckte henne och ingen gick upp. Då tänkte jag att då får det vara. Man får inte hur mpnga chanser som helst utan då får man b,i varse om vad som händer. Man missar bussen , kommer för sent till skolan och får cykla arg som ett dussin bin. Givetvis så meddelade jag fröken precis det. De kommer inte hände igen, såklart. Hoppas hon lär sig.
Men jag tror att om de inte är värre än de, för så farligt är de tinte att försent till skolan, så måste man lära sig vad som händer, vad konsekvensen blir. Man får skämmas lite.
 Älskade lilla barn. 😍
 
Nu sitter Ellie med sina skor bredvid mig. Undra vad det betyder.... ☺
 
Puss & kram 
Anna ♡