Idag är ingen rolig dag. Det skulle varit det.
Det är någons födelsedag. 
Det är min moster ingrids födelsedag.
Veronika, min kusins mammas dag. 
64 år fyller hon.
Hon dog idag.
 
När jag skriver de orden känns det tungt. 
Vemodigt, ledsamt, svårt och så ofattbart. 
Fruktansvärt är inte rätt ord men det finns inget "mer" än det, i närheten som kan förklara hur det känns. 
 
 Någon däruppe i himlen har bestämt att ta hem en av sina änglar.
Den här gången var det ingrids tur. ❤
Det är inte rättvist, inget är rättvist. 
Finns ingen förståelse alls.
 
Har varit hemma hos min mamma idag, Lindha och jag pratade mycket om det som hänt, det måste man.  Mamma tog det  fruktansvärt hårt och hur kan man inte göra det?
Det var henne syster. Försöker tänka mig in i situationen om det varit min mamma eller syster. Eller min  dotter, för min mormor blev svårt chokad  av detta och fick läggas in, hon kvicknade till men nu kommer nästa chock, att hon är borta.  
 
Tänker så mycket på de dom stod henne närmast,  barn, man och barnbarn. 
Det är då fruktansvärt sorgligt.
Det är mycket ledsamt och jag blir mer och mer rädd för de fruktansvärda, djävulska, otäcka sjukdomen cancer, som tog henne ifrån oss. 
 
Ta hand om varann och ta inte något för givet, det kan ryckas ifrån dig fortare än du anar. 
Lev livet som det vore sista dagen idag. 
 
Puss & kram 
Anna ♡ 
 
#1 - - m a j a n:

Usch vad hemskt och sorgligt. Finns ju inga ord som lindrar sorgen i såna här lägen, men jag skickar en stor kram. Skicka den gärna vidare till Veronika också när du träffar henne. KRAM <3