Jag är trött. Tidiga morgnar och sena kvällar .. ja vad kan man annat bli än trött.
Vi var på marknaden idag jag och Ellie, köpte med oss jordgubbar och sen åkte vi hem.
Åkte hem och hämtade Amanda och sen åkte vi till mamma. Stackars lilla mamma som har 2 hönor kvar av typ 30 talet. Räv, mink, iller ja något jävla  odjur hade dödat varenda en. Usch det va Jätte hemskt att se, lessen mamma och döda hönor och tuppar.
Gillar inte dessa djur så mycket men detta  var ju annorlunda.  De är ju så älskade av mamma, hon pysslar så med dom, pratar med dom och klappar dom. Många av dom  hette ju något. Och de var ju många jättefina oxå, stora granna tuppar. Nä de va jobbigt. Usch och fy.  Mamma hade samlat ihop dom i sopsäckar men de låg kvar många på utegården. Tommy samalde in dom åt henne, usch va otäckt de va att se dom ligga där.  Lilla silkeshönan som ligger på ägg är kvar och en till. 
Till och med väldigt jobbigt Att skriva om så jag gör inte de mer nu.
 
Imorgon Torsdag är de sista dagen Ellie är 11 månader gammal. På fredag smäller det. Jag och Amanda har planerat och hon ska hjälpa mig med pysslet inför kalaset på lördag.  Ska bli ett kalas helt i Ellies och våran stil. Ingen vanlig tårta kommer serveras. Utan en väldigt speciell sådan.
Mer om de skriver jag inte idag. 
 
Har lurat på ett inlägg bara bara om lchf, socker mm länge men där är så mycket att ventilera så ja har de som utkast ännu, släpper väl iväg de snart när ja tycker det är dags.  Det är så många tankar som kommer upp ibland som man måste fundera på  en smula.  Ibland har jag inte ens tänkt så långt... som vad som händer när Ellie börjar dagis med mat och detta. Första gången någon är barnvakt åt henne t ex vem "litar"jag på som INTE ger henne massa onödigt och onyttigt, sånt som vi aldrig ger henne och som hon inte ska ha .?
Det kommer nog bli tufft. 
Nåde den som inte lyssnar och gör som vi säger.  Jag har en vision av hur JAG tror och hoppas och önskar det kommer bli och de ska ingen få förstöra.
 
Puss och kram
Anna ♡