Idag har Ellie varit på sitt första Tandläkarbesök.  Det gick alldeles utmärkt.  Hon fick en borste och borstade sina tänder medans vi pratade om allt runt detta. De är väldigt viktigt att ha bra tänder, och att gå en bra "relation"med tandvården tidigt. Vilket inte jag har. En annan historia.
 Amanda har bra tänder vilket är jättebra. Det hoppas jag Att Ellie får oxå.
Hon förklarade att anledningen till att så små barn, 1 år blir kallade dit är för att hål blir allt vanligare längre ner i åldrarna. Något jag har väldigt svårt att förstå, faktiskt.  Ja undrar varför? 
 
Nästa besök är om 1 år.
 
Gjorde lite annorlunda variant på klämmis idag, vill inte bara ha de söta frukterna i, utan lite mer mat oxå
Så vi gjorde broccoli, päron och ärtor och morot,  palsternacka  och äpple. Ellie smakade dengröna och den fick helt klart godkänt av henne men Inte av mig. Uh så läskigt, men gillarhon de så är de ju huvudsaken.
 
 Blir bra Att variera lite med de andra. Det är kul att prova lite oxå o se vad hon gillar, mat är ju bäst men dessa är ju jättebra att ha med om man ska Göra nåt. 
 
Idag, tro de eller ej åkte kontoret ut. Jag är mycket förvånad, nu kan jag helt plötsligt göra iordning på Ellies rum, När jag vill. Har bara väntat typ 1 år. . Men men fantastiskt Att de är gjort nu.
Ska bli kul. Hade velat göra nåt kul med amandas rum men när de allt som oftast ser ut som en bomb slått ner där så är Inte de så lockande. Tyvärr. Hon får faktiskt skylla sig själv. Är man 12 så kan man städa. 
 
Nu ser vi fram emot Borås djurpark och att de ska bli lite varmare luften, solen den kan gått gömma sig bakom mol en men den kan bara värma upp vindarna lite.
 
Puss och kram
Anna ♡ 
Vilka kassa bilder  ja tar. 
Liten fot stor sko