Ikväll ska jag och Amanda gå på bio, jurrasic Word 3D. Bion går i Vårgårda på deras nya bio Rialto. Den skulle visst va bra så det ska vi kolla.
Tror filmen är riktigt bra,  har hört det och det är ju mi  typ av film.  Gillar såna filmer, gillade de andra 3 jurassic park oxå och även såna som utspelar sig i framtiden. Har några filmer till som jag gärna vill se, "San Andreas" "terminator genisys" och "minioner" är bara några.  
Sitter här på golvet och skriver samtidigt som Ellie leker.  De är verkligen så skönt, att bara kunna sätta sig var som helst, göra ingenting,  bara vara med denna lilla människan. Inte ha några som helst måsten eller skagöra.  Det kommer jag att sakna om ett tag. 
 Snart, när det slutat regna ska vi ut och klä midsommarstången, Amanda ville inte vara med. Tråkigt men hon behöver inte, vill hellre va med kompisar.  Jag måste väl förstå det Antar jag.   Men då har jag ju Ellie med mig iaf. Tycker de är viktigt att bevara lite av de traditioner som jag växt upp med. 
 
Har hittat en mycket bra funktion på denna tvn, man kan ha på den och lyssna men utan bilden. Jättebra men de är ett problem.... undra om ja hittar den funktionen igen. 😆 
 
 
Och äntligen är jag klar med inbjudningskorten till  Ellies kalas, 5 st blev det. 
Så himla kul att göra egna. När tid finns så sitter jag och kollar på lite olika förslag till sockerfritt kalas. Det är verkligen jättekul. Man får ju massa idéer.  Ska se vad som blir bra, Amanda ska få vara med och bestämma.
De blir en mycket speciell tårta iaf och lite annat. Allt så att Ellie kan äta om hon vill.
 
Nästa fråga. . vad köper man i present till en 1 åring?
Har verkligen ingen aning vad vi ska köpa, tyvärr så har jag köpt några leksaker för längesen som hon ska få, trots att vi inte vill Att hon ska ha mer saker för tillfället, 
Hon får de hon behöver och kräver egentligen inte något,  bara själva grejen oxå att man ska. ... fast jag blir lite fundersam det där ordet, ska, måste. . 
Vi får se, håller ju på och fixar iordning på hennes rum oxå så det kommer säkert att köpas saker dit när det behövs. 
Sandlåda och pool är förstås några saker som ska ordnas. 
 
Puss och kram
Anna ♡ 
 
#1 - - m a j a n:

En ettåring behöver inte så mycket paket, de tycker ändå att pappret och snöret är roligast ;) Tips är ju att köpa något hon har nytta av (som ni tycker hon behöver) och kanske någon form av vattenleksak nu till sommaren :) Tänkt att hon redan fyller ett år, vad fort det går.