Ja nu är vi i en period där vi kommer utsättas för massor med svåra tillfällen  där vi måste bestämma oss för hur vi tänker göra, jag tänker på detta med lågkolhydratkost/lchf. Vi vill inte att Ellie ska smaka något sött än på länge länge. Det kommer komma tids nog ändå. Men ju senare desto bättre. Förhoppningen är att hon själv ska välja att inte äta, smaka är en sak kanske men att äta. I min värld finns det inget absolut inget bra med socker.    
Jul. 
Med julen kommer massor med släkt och mat och gemenskap. Djupt rotade traditioner som alla vet, inte minst jag, är väldigt svårt att ändra på. Man vill inte ens ändra på DET heller.  Men man kan göra varianter, man kan försöka. Om man VILL  såklart. 
Jag kan aldrig tvinga eller säga åt andra att ändra på något men jag kan välja och jag kan göra det bästa av situationen. 
Och med allt detta kommer vi att behöva stå upp för hur vi tycker o tänker kring matoch socker.  Jag är faktiskt lite rädd för hur det kommer bli. Men mest nyfiken och lite spänd för det ska bli spännande oxå, hur vi löser det, hur det Kommer bli.  Och jag vet att det kommer gå bra. 
Grejen tror jag är att inte säga "du får inte smaka på det" 
då om  någongång blir de tvärtomeffekt tror jag! Om man inte får något då klart man vill. Jag tror inte på förbud.
 Jag TROR mer på avledning, andra alternativ och liknande. 
 
Sen gäller det att få andra vuxna att förstå vårat val. 
 
Trevlig helg.
puss & kram 
Anna ♡