Som inte får en bra julkalender i år. Den trodde jag skulle va bra men den är ju usel. Jag tycker dom kan köra lite repriser om dom öndå Inte kan komma på något bra. Riktig skit, tvingar mig själv titta men den är Inte bra alltså.
usch.
 
Jag blev lite lessen häromdagen.  Kändes lite sådär Suck liksom...
kom på kant med min bättre hälft. Grejen var den att vi pratade typ mat eller nåt sånt  och då sa jag till honom att Ellies gröt består av havregryn bla. Saken är den att havregryn är kolhydrater. 
Trodde verkligen han visste vad de är även han ger henne, men så va ringe fallet. 
Jag vill att Ellie i  största möjliga mån ska Slippa massa onödiga kolhydrater och framförallt socker.
 
När Ellie var liten så ville jag inte ge henne välling eller den gröt som finns att köpa pga framförallt 2 anledningar, All skit som tillsätts däri och för att det är minst lika lätt att göra egen som att köpa.
Jag testade några varianter och allt passade inte och Ellie ville inte heller ha de så då blev det den med havregryn, bovetemjöl och paltbröd i.
Grejen är den att jag ogillar människor som försöker övertyga mig om att vissa livsmedel, som jag kanske inte vill att Ellie ska äta (och hon bryr sig ju inte, än) inte är "farligt" att äta.  Spelar ingen roll om de är släkt eller vänner som gör på detta sätt.  Sluta gör så bara!
Marcus är en sak. Han har ju oxå rätt att bestämma medans vi ännu kan, vad Ellie ska äta.
Men vi har sagt att vi ska hålla henne undan detta så länge det bara går. Pga av olika anledningar där oxå. Vi vet vilket skit det är. Och hon kommer komma dit en dag hon oxå, de är inte de jag menar. För det vet jag. Men jag tänker inte aktivt ge henne det. Om jag kan utan att de blir en för stor grej av det och att det utan att bli en omöjlighet att ordna,  då tänker jag fortsätta så här. Då kan ja leva med mitt dåliga samvete och äta det jag vill  när hon inte är vaken.  
Men till saken hör att det  då antyddes att hon "äter ju kolhydrater ändå.." ja jo sant. Men inte i den mängd som andra gör. Hon är van att inte göra det och så vill vi ju ha det.  Så lite som de bara går. Jag vet att hon får i sig kolhydrater, och säkert ynka lite socker oxå. Hatar att behöva sitta här och försvara mig en massa. Men jag blev lite stött. Hellre då den gröten och dom kolhydraterna och inte mycket mer än köpe gröt, majskrokar,  smörgåsar, rån, pasta mm 
 
Lite rörigt inlägg men men..
 
Puss och kram 
Anna ♡