Igår lämnade jag Ellie i 15 min på dagis och det gick som ja tänkte.
 Skitbra. Inga problem. Hon Noterade knappt att jag kom tillbaka.   
Under den tiden passade jag på att prata med kocken om mat.  
Tar en sak i taget så att fråga var köttet kommer ifrån och de frågorna, de får vi ta en annan dag. Eller så sätter jag Marcus på det imorgon när han åker med. Något ska man ju ha dom till.. 😅 Så idag frågade jag henne lite vad dom erbjuder om man vill ha glutenfritt vi,ket jag bad särskilt om.  Och ja tänkte och tyckte att det var liiiite för lätt att önska just detta. Utan  att någon skulle ifrågasätta eller tycka något.  
 Det är ju så att tål du inte Laktos eller är allergier och eller  glutenintolerant så  vill dom ha någon form av "intyg"  på det från typ bvc.  Kanske inte nödvändigt läkarintyg men iaf ett "okej" från chefen för verksamheten.  Men jag tycker det är märkligt egentligen för om du är vegetarian,  eller inte äter kött om du är från nåt annat land så behövs inga intyg.  
Men att man vill att de bästa man har, sitt barn,  ska undvika massa onödiga kolhydrater,  som man knte alls mår väl av, det ska man ha intyg om.  Så jäkla märkligt.  Men ja  får väl bli den där  jobbiga morsan då.  Det får bli så om dom inte samarbetar med mig.  Jag kräver att Ellie får bra mat! Ellie ska inte  ha kolhydrater. Varför? Fi ns ingen so  helst anledning. Den som kan ge mig en bra, riktigt bra anledning, okej, men den anledningen finns inte så de är bra med det.  Hon har inget behov av det.  Har inte "jobbat" hela hennes lilla korta liv med att undvika det  och  lyckats  jättebra och hon mår som synes jättebra utan,  för att komma till dagis och  bli matad med sån skit. Det är så himla enkelt så jag skulle inte vilja ha de på nåt annat sätt.  Mina barn ska äta bra,  gärna så mycket hemlagad mat som möjlogt,  nyttig och sunt, gärna ekologiskt,  närproducerat och framför allt svenkst.  Inte massa sånt som ändå omvandlas i kroppen till socker och som dom inte alls springer av sig som man hört dom vuxna säga.  Pasta,  ris,  bröd,  potatis och vitt mjöl och socker.  Nej nej nej.  Jag vet hur det påverkar  kroppen och ser på nära håll vad det ställer till med och hur hjärnan lurar oss att vilja ha, och hur jävligt det är. Det är som ett gift, ett knark, så få av oss kan verkligen kontrollera det och få av oss äter det sällan som vi egentligen borde. Det är otroliga diskussioner ofta, en daglig kamp och stundtals skitjobbigt att handskas med.  
Men observera att Ellie har och äter någon gång ibland, ytterst sällan,  potatis och även ris. Pasta aldrig i livet. Riktig skit.  Bröd nej.  
Ska hon äta något sånt, då gärna mormors Egen odlade potatisar eller möjligtvis ris. Men de är inget hon saknar.
 
Men för att återgå till de jag talade om, maten så pratade jag med verksamhetschefen senare på dagen och förklarade hur jag tänker  och hon menade på att dom inte är några experter på detta område med just lågkolhydratkost, VIKTIGT, INTE LCHF ALLTSÅ. men att dom  absolut samarbetar.
Så jag har skrivit ner på ett A4 hur vi äter under en eller två dagar, på ett ungefär. 
Det är ju lättare än att skriva ner vad Ellie inte ska äta.
Nu hoppas hoppas hoppas jag att de funkar detta. 
Skulle va skönt om de gjorde det och inte blir något mer krångel.
 
För övrigt har jag bestämt mig för att nu får de räcka med kolhydrater till mig oxå.  Tänker Inte börja träna ordentligt  och ändå äta massa Skit.  Men som sagt jag är vuxen och tar mitt eget ansvar.
De har blivit alldeles gör mycket onödigt och onyttigt de senaste.
Så idag ska helgmat mm planeras. 
Jag tränade igår,  de va så jäkla skönt. 
Ska träna idag oxå.
  
Puss & kram 
Anna ♡