Hemma efter en stund på dagis idag.
Det gick ju hur bra som helst.  😊  väldigt skönt.  
Jo då jag vet att de antagligen kommer de där jobbiga dagarna då man måste lämna fast de är Ledsamt. Men de tror jag inte. ☺ 
Har mellanlandat  hemma för Lunch innan vi ska ner till Jessica på kaffe och handla innan vi åker hem. 
Ellie äter blodpudding, köttbullar och grönsaker och jag äter skinka med en mycket god sallad. 
 
Så idag har vi tittat runt  på avdelning Randan, Stallaholm. Jätte goa fröknar och den vi gick med heter Elisabeth. Vi gick igenom papper med taxor, sjukdomar, kläder, mat och allt det där som var ganska längesen jag gjorde. 
Det känns jättebra och jag är övertygad om att Ellie kommer trivas som fisken i vattnet där. 
 
Vi pratade en del om mat vilket jag tycker är väldigt viktigt.  Ellie kommer äta glutenfri mat, hon mår bäst av det. Lugn och bra mage, lugnt humör (givetvis kan hon bli hiskeligt arg och då skriker hon rätt ut men hon kan ju inte prata så de är ju inte konstigt)Men överlag är hon väldigt lugn, inte skrikig,  förutom när hon är trött eller har gjort i blöjan.  Hon har ett bra och jämnu humör. Och hon är mätt länge. Och som synes är de inget "fel" eller brist på henne .
Jag nämner inte LCHF alls för jag anser inte att vi i nuläget äter så, Ellie får smaka potatis och ris t ex någon enstaka gång, pasta däremot de kan kvitta, sån skit.  Mjöl och bös bara. Nä hellre då potatis eller ris.
men vi undviker kolhydrater. Finns ingen anledning att äta  sånt.
fröken var väldigt tillmötesgående iallafall när det gäller detta, hon hade själv ätit så. Sen pratade vi om att de finns forskning om det och att de senaste nu har visat att om man har adhd och autism så kanske de funkar alldeles utmärkt att äta sån kost. Och även Att de "botar " andra sjukdomar oxå. T ex socker sjuka.  
 
De är så himla intressant
Puss & kram
Anna ♡