Idag var begravningen av moster Ingrid i Eriksbergs kyrka. Usch så hemskt, orättvist, jobbigt, tungt, och fruktansvärt det känns. Så overkligt. Men jag är övertygad om att hon är hos morfar nu, dom sitter väl och spelar åsna eller Skit gubbe skulle jag tro. Dricker en kopp kaffe och suger på en sockerbit. Eller varför inte en pepparkaka med 1 cm smör på och en ostbit som heter duga.
Det är sånt jag väljer att tro på när det känns tufft.
Sorg ÄR jobbigt, det och saknad.
Men det går att leva med, det måste vi göra.
Funderar just på när det är dags att gå in till Ellie igen. Hon somnade första gången strax innan 21 vaknade sedan, men ja la henne i vår säng med sin filt, bluffade lite och hon somnade. Har burit över henne i sin säng nu och vi får se hur länge hon sover. Sen är det bara att ila.
Funderar mycket på amningen, natt amningen, dag amningen, maten, och på hur det ska gå att börja jobba om hon mot all förmodan inte sover bättre och hur slutat amma. Jag har inga problem med att amma, tycker det funkar, men när det blir 3,4 ggr per natt ibland mer då är det lite jobbigt.
Ellie har både ögoninfektion och är förkyld så hon äter sämre, då är amningen ska att ha för då får hon i sig mat iallafall. Vill ju att hon ska Kunna somna utan tutte i munnen så ja har börjat att precis innan hon somnar ta bort tutten från henne. Ett steg på väg.. jag tror att Marcus kommer få hjälpa en hel del med just detta och det gör inget, jag har inte sovit en hel natt, inte ens mer än max 4 timmar åt gången. Någon gång för längesen sov Ellie någon natt typ 6 timmar tror jag. Men om ja sovit så långt i sträck på 10 månader snart, det tror jag inte. Det är lite jobbigt ibland, Marcus sover dåligt oxå, snarkar som fan, ibland tänker jag hemska tankar när ja ligger bredvid o lyssnar. Så han sover inte heller bra men han sover åtminstonne. Mitt humör är under all kritik, jobbigare än vanligt. Och jag tycker det är tungt. Funderar på så mycket och det känns jobbigt, så himla tungt oxå när jag VILL prata med någon men inte vet vem och om man jag ens kan.
Sen vill jag så gärna att Ellie själv ska vilja sluta amma, hoppas på det som Amanda gjorde. Vet inte hur jag ska göra bara. Jag har ingen lust att testa någon konstig metod som 5 minuters metoden eller så, jag kan koppla bort skriket ett tag, men inte hur länge som helst. Och Marcus blir galen, och sen Tycker jag det känns hemskt att låta ett barn skrika sig till sömns, hur bra kan det va? Nä det måste gå på annat sätt. Så alla tips är välkomna. Hade det inte varit för grupperna, köp o sälj på Facebook så hade jag lagt ner de för ett tag sedan, tycker bara det är jobbigt, tycker instagram är bättre. Men som sagt läser på olika grupper man kan få mycket bra tips och råd.
 
Liten kallar....
Sov gott God natt
Puss & kram
Anna ♡
#1 - - Anonym:

styrke kram från en mamma till en annan.. ❤️

Svar: Tack ❤
Anna ♡