Ja har haft farmor här på besök, hon älskar sitt lilla barnbarn det märks! :)
Så mysigt. Så härlkigt och precis som det ska vara.
 
Vi pratar mycket om mat, det är och kommer bli jätteaktuellt i framtiden.
 
Jag äter ju ganska mycket enligt LCHF och det funkar bättre och bättre tycker jag även om jag vill variera lite just för amningens skull. Men när jag tänker efter så undrar jag om det skulle störa den alls? Att bara äta strikt LCHF... men jag vill heller inte chansa ifall det blir strul. Det funkar så hinmla bra.
 
Men Marcus äter ju strikt detta och det funkar för honom och han mår bra av det. Alla är vi så olika ju. Vissa saker och livsstilar kanske ändå inte passar alla men man kan testa och se, det kanske finns något i allt som passar lite, man ska nog försöka hitta det som passar för en själv, det tror jag på. Sen om man någon gång äter pasta eller potatis eller va ddet nu är det dör man ju inte av, men man kan ju begränsa det.
Detta skulle vi nog alla kunna prata om i all oändlighet känns det som.
Ett jätte hett omdiskuterat ämne.
 
Jag vill framförallt få bort suget efter sött hos mig och Amanda, det är det viktigaste.

Det är jättesvårt, vet ju själv hur svårt det har varit att övertyga mig själv om detta. Trots att jag tror på det och känner att det måste ju vara himla bra, men att proppa i sig och dricka grädde tänker jag inte göra, det finns en gräns. Men jag är övertygad om att jag kan hålla det på en bra och sund nivå.
 
Jag bara undrar en sak, VARFÖR är allt i princip tillsatt socker i som man kan köpa i affären????
Handlar allt bara om att sälja så mycket som möjligt och tjäna pengar?
Ska vi inte må bra oxå?
Gör vi det.... för stunden kanske men inte efter stunden..
Det gör mig lessen att man ska behöva ta diskussioner och hela tiden försvara sig mot andra varför man väljer si eller så.
Jag sköter min tallrik och så sköter du din tallrik var det någon som skrev!
 
Jag tänker inte göra samma misstag, för det anser jag nog mig ha gjort när det gäller Amanda, hon är alldeles för stillasittande och har ätit alldeles för mycket gott för hennes eget bästa. & Ellie ska inte växa upp så.
Jag ska undvika allt sånt så mycket jag bara kan, försöka laga mat från grunden i vårt redan sönderstressade samhälle, men jag får väl avstå saker då för att göra det, mina barn ska växa upp med bra mat, sunda vanor och inte en massa tillsatt socker som det är i ALLT:
 
Det får ta tid, det får det göra. Men vi är redan så känsliga i vår familj för socker och jag tänker inte spä på det mer nu.
Det handlar någonstanns lite om att veta lite vad som känns bra oxå, ska inte säga att jag aldrig tänker äta tårta eller glass mer eller så, eller förbjuda mina barn det, men dom ska kunna välja. & välja det som känns bäst. Det som man mår bra av.
Vet redan hur Ellies 1 års kalas kommer se ut.
Det kommer vara en stor melon utan skal med grädde runtom som allstås ser ut som en tårta med massa bär på. tänk dig att skära en bit från den vad förvånad du blir! Och man kan bjuda på en buffe innan både vuxen och barnvänlig, och har man dåligt med plats så kan man ha picknick på golvet på glada filtar med fina papperstallrikar.
Varför skulle det vara konstigare än en stor gräddtårta med vitt mjöl och socker?
Jag vill må bra och det tror jag jag gör utan massor med socker i allt.
Denna ide har jag fått från kostdoktorns sida.
 
Blir nästandeprimerad av de så tråkigt är det att man ska behöva kämpa med någopt som ska va så naturligt.
Fan oxå att jag har vuxit upp så! Men mina föräldrar visste inte bättre tyvärr. Så nu får jag ta det istället och jag gör det gladeligen!
 
Rörelse och bra mat, hemmlagad mat det är det som är bra!
Jag får väl kämpa då. Avstå från saker men det gör jag. gärna.
 
Puss & kram
Anna♥
 
Har klickat hem nya böcker:
Anna Fernholms bok " Ett sötare blod" &
Moniqe Forslund " barnmatsboken, laga mat från grunden"
 
Ska sätta tänderan i Eenfeldt s" matrevolutionen" igen oxå.