Idag fick jag lyxen att gå till gymmet, det blir inga långa visiter längre vilket jag saknar jättemycket, men allt är ju bättre än inget.
Längtar dit väldigt ofta och hoppas att jag kommer få komma dit oftare snart.
 
För ett tag sen kände jag mig väldigt ego när jag tyckte det var jäkligt orättvist att jag aldrig, för så är det, verkligen aldrig får en ends timme en gång i veckan bara jag själv. Tycker att det borde gå att fixa ganska bra, för Ellie har ju en pappa oxå.
 
De tankarna på att jag skulle vara ego eller självisk har jag lagt bort för det är väl en rättighet jag har att få en timme ensam mer än en gång i veckan.
Varför skulle inte jag få det när alla andra får det?
Livet är inte alltid rättvist det vet jag alldeles för väl men i detta fall så kan man faktiskt få det man vill.
 
Ett par dagar nu har det kännts bra det med nattsömnen hos Ellie. Men i natt var det åter knas.
Marcus tyte vi skulle lägga henne redan vid 19.00, o visst kanske är bra, hon var trött men sov en timme och vaknade sen. Inte jättebra.
Så hon somnade vid den vanliga tiden mellan 21-22.00 och sov sedan till 00.00. Sen tror jag eller det känns som hon varit vaken hela natten, till 06.30 ca. Jag har iallafall vaknat till varje gång hon har velat äta, och det har blivit några gånger.
Så vill jag inte ha det. Det är så svårt när hon vissa nätter somnar jätte bra i sin egen säng när jag lägger henne och som i natt inte alls. Hon har ju inte napp, hon tror mest vi försöker mörda henne med den..
 
Kanske får hon då skrika lite tills hon somnar.
Vad beträffar Marcus sömn så skiter jag faktiskt i det, vaknar han så vaknar han, det bryr jag mig inte om.
Han är inte till särsklit mycket hjälp.
Kräver det inte heller. Men att erbjuda sig kan man kanske göra någon enstaka gång ibland. Kanske på en helg.
Karlar!!
 
Puss & kram
Anna♥
#1 - - m a j a n:

Det är inte alls egoistiskt att vilja ha lite tid för sig själv. Alla behöver det för att ladda upp batterierna. Jag har ett stort behov av "egentid" och känner mig inte alls egoistisk. En glad mamma som mår bra är den bästa mamman för sina barn.

Tycker du ska prata med Marcus om nätterna/sömnen. Kanske inte så lätt för honom att ta henne på nätterna om du ammar, men någon helgmorgon kan han väl gå upp så du får sova ut. Sömn är viktigt. Och att gå hemma med en bebis tar minst lika mycket på krafterna som att jobba. Kräv lite avlastning :) Hoppas det blir bättre med sömnen och att du får lite tid att rå om dig själv också. Kram

Svar: Tack Mathilda. Ja jag ska ta diskussoionen med herrn i huset snarast. Ja visst är det som du säger en utvilad mamma blir en glad mamma blir en pigg mamma och mycket roligare att vistas runt. :) Kram kram
Anna <3