Ja nu är julklapps etiketter klara och likaså julkorten. Skönt. 
Och idag var jag ute i förrådet och skulle greja iordning vad för lådor med tomtar och diverse advenstsaker jag ska ta upp.. pysslade ockuperade och rätt var det var så stod ljusstakarna och stjärnor i fönstren. ... ja ja, det är  ju faktiskt bara drygt vecka till 1 a advent så det gör inget. Tycker att de sakerna är uppe alldeles för kort tid med tanke på att det är så vackert  och stämningsfullt. 
Men tomtar får allt vänta lite till. 
Nästa år ska jag unna mig att köpa nya stakar och stjärnor till stakarna. Kan behöva förnyas de oxå Ibland.
 
Lilla plutten sover verkligen som  en kråka på nätterna numer! Förstår inte det. 
Vet att hon gärna ligger bara bredvid mig och sover, hon måste inte nödvändigtvis äta, men givetvis blir det så rätt ofta av bara farten. 
Men det är väl bara att stå ut, vet i te varför är så. Tror inte jag, vi gör något fel, det är väl,  en tillväxtperiod  säger BVC.  Ja ja det går väl över. Hoppas jag. 
 
BLW då... Ja det har ju med mat att göra. Som vanligt, usch jag är lite matfixerad.  :)
Jo det heter baby lead weaning, och betyder att man hoppar över purestadiet och går direkt till mindre bitar och mjuka bitar. Det måste jag ju testa. Klart Ellie nu får lite pure och mosad mat men det är Heller i gen brådska med det. Tycker det är jätte kul iallafall  att ge henne mat. Och ge henne vatten i hennes lilla miniglas.  
 Nä nu är hon arg och jag har i get tålamod och Marcus är inte hemma så jag får avsluta.  Trevlig helg på er.
 
Puss & kram 
Anna♡