Vaken med tuppen idag :) blöjan hade läckt lite så jag var tvungen att byta och då förblev Ellie vaken. Nu ligger hon i sängen bredvid Marcus och grisar, hon sover inte, leker lite  medan jag sitter i soffan, nyhetsprogram är på, ska strax ut och koka kaffe. 
Idag skulle vi plockat lummer med farmor men hon fick jobba istället. Men det blir fler dagar till det, skulle behöva ut och kolla på en gran  oxå. 
 
Kan inte låta bli att fundera på det här valet som komma skall, undra jag hur det blir. Jag tror att precis VAD SOM HELST kan hända. Det värsta är väl om SD får mer än dom fick förra valet. Man vet aldrig, förhoppningen skulle ju faktiskt vara att dom skulle kunna få mindre och därmed inte så mycket makt. 
Oavsett vad så känns allt det här väldigt märkligt, nästan lite otäckt.
 
Idag är det idolfinal,  har inte följt det alls så mycket mer än nu den sista gången typ, men jag har ä då förstått vem som bör vinna och har oxå samma som favorit. Lisa Ajax såklart.  Så ikväll ska vi dricka den där glöggen och äta både pepparkakor, som vi oxå ska baka i eftermiddag när barnen kommer från skolan, och lussekatter. 
 Ska oxå se om jag har nötter till julgodisbaket  och köpa till det och även mörk choklad. 
 
Annars idag händer inte så mycket, vi ska nog bara vara hemma, åka och handla ska vi göra men inget annat. Idag måste jag ut på promenad oxå, mådde riktigt dåligt igår, blir både nedstämd och ledsen om jag i te kommer ut, har väldigt höga krav på mig själv när det gäller allt sånt där, det är inte alltid så bra för inte ska man må dåligt över att i te komma ut, inte så iallafall. Måste inse att det inte är hela världen om det inte blir lika många promenader längre,  det har oxå varit lite mer att göra och pyssla med på dagarna vilket gör sitt till.  Då gör jag ju helst det på dagen när jag vet hon sover en stund. Möjligheten att gå minst 2 går varje dag blir mindre för vid 3 blir det ju mörkt oxå. Gå i mörker är ingen hit.  Ellie sover ju inte lika mycket som hon gjorde i början heller. 
 
Hoppas du får en bra helg  och en trevlig fredag allra först. :) 
Puss & kram
Anna♡