Ja hon är en riktig bad bebis vår Ellie. Hon gillar det för det mesta, någon gång har de inte varit för kul, men då har nog pappa haft rätt. . Det har varit för sent på kvällen. 
Idag provade vi en ny variant. Hon satt i sin matstol  i duschen, jättefiffigt.  En sån där antilop från Ikea.  Plast så det är ju perfekt. 
Skeptisk först men sen va det kul.  Inte så lång stund heller,  för jag vill inte hon ska tröttna.  
Roligast är ju i badkaret  och ännu roligare blir det sen när man kan sätta på bubblet men det får vänta.
 
 Amanda är på scouter och kommer hem senare ikväll. Pappa jobbar,  inget ovanligt.  Och vi ska se om vi kan  laga lite mat snart.
 
Läser pixiboken om Rödluvan. .. 
 
Jo jag och Ellie och Amanda ska vara med i Kyrkås julen i år. Det tycker jag ska bli riktigt roligt, minnesvärt om inte annat för mina fina barn. 
Jag och Ellie ska spela Maria och jesusbarnet,  och Amanda ska sjunga i änglakören.  Detta håller på en hel dag den 16 december, 3 gånger men vi ska bara vara med på eftermiddagen och kvällen.  Spännande. Ellie kanske blir en teaterapa precis som sin storasyster. :)
 
Återkommer om detta. 
 
Har varit ute idag på joggingtur men jösses vad ont det gör i lungorna när man blir för andfådd.. det måste jag nog lugna mig med. Får väl bli pw  helt enkelt.  Bättre inget.
Har ätit dåligt oxå vilket inte är bra, då vet jag hur det blir.... druckit en kaffe med kokos på morgonen, och när jag kom hem åt jag en cremefraich burk med lite fruktpure.  Och ett antal koppar kaffe med grädde i efter detta. Så jag är i te jättehungrig  men sen måste jag nog äta något. 
 
Lyssnar nu på en jättebra bok oxå, Martin foster,  100 gånger mer kärlek handlar om barn och hur vi gör i vanliga situationer mm. Jättebra och intressant, riktar sig till föräldrar med barn mellan  2 till 12 år. 
Har bestämt mig för att jag vill ha denna boken oxå så jag ska beställa den med en julklapp till Amanda,  just dance 2015 på wii.  Det blir bra. 
 
Puss & kram
Anna♡