God morgon på er. 
Ja idag är det den 17 december och det är dagen då förkylningen har kommit till Smörkullen.  Suck.
I förrgår tyckte jag mig märka lite tendens till snuva, och inatt bröt det ut ordentligt.
Stackars lilla Ellie, taiträ taiträ så har mamman inte drabbats ännu. 
Försökte lägga henne högre med huvudet i sin säng som hon faktiskt sov i inatt ganska mycket. Om än mycket oroligt.  Det slutade med att jag tog bort kudden jag lagt under henne på morgonen och tog upp henne så sov hon lite på mitt bröst. Lilla hjärtat. 
Snörvlar men verkar gå hyfsat att äta ändå, så små bebisar kan ju ännu inte andas genom munnen bara, utan andas ju med genom näsan, det märks när hon äter.men som sagt så verkar det gå bra, än. 
Hoppas jag slipper använda den där näsfrida  vi köpte. 
Hoppas det ger med sig och nu sover hon ute i sin vagn. Tror att frisk luft är mycket bra. Kollade febern I morse med öron mojängen, vet inte men 37 och 37.2 är väl ingen feber?
Vi ska ju till BVC sen vid 12.00, ska passa på att fråga om tips hur jag kan Lindra hennes förkylning mest på natten och sen tips på hur man får bebisar att ge sjutton i att bitas i brösten när dom fått tänder! 
Annars är det väga och mäta och läkarbesöket som det var idag. Spännande. 
 
Brukar alltid gissa vikten och längden och det är ju inte riktigt 1 månad nu eftersom det blir tokigt denna månad när hon fyller 26e.  Men iallafall tror jag hon väger 8534 g och är 65.5 cm lång.
 
Jovisst har hon börjat bitas med den där lilla gadden som är vassare än vassast, hon är ju stark lilla tjejen, inte bara i hela kroppen och i nyponm utan även i käkarna vilket känns varje gång hon äter. Lite jobbigt att dra sig för att ge henne mat, det måste hon ju ha, men numer har jag full uppmärksamhet på henne och tänker genast skydda mig när jag märker att hon är mätt.
Kan ju liksom inte låta bli att ge upp ett litet tjut, för det gör rätt ont. I morse blev hon ledsen,  skrämde henne säkert men det bryr jag mig inte om.
 
Sitter lite spännt och väntar på om Marcus har lyckats köpa några biljetter till Ac/Dc som kommer hit i sommar.  Och han lyckades! Tjohej va trevligt. :) det vore kul att gå en sista gång ,för dom kommer nog inte mer , alla bandmedlemmar är ju inte ens med nu heller. Dom  börjar bli gamla gubbarna. :)
Har nog varit 2 gånger tror jag, usch vilket minne jag har, värre än en gammal guldfisk. :S
1 gång vet jag iaf  och det var i Stockholm och skitfräsigt.  
 
 Jaha blir det någon frukost idag tro? :)
 
 
Puss & kram
Anna♡