\n
Planering & frukost
\n
 
\n
\n
En början.
\n
 
\n
\n
Stommen är nästan klar.
\n
 
\n
\n
Putsen på utsidan klar. Denna sidan är lite lägre i nivå än den andra mot infartsvägen.
\n
 
\n
\n
Putsat runt hela växthuset
\n
 
\n
\n
 
\n
\n
Tänk att Han hjälpt mig så mycket med Detta, gräver & pysslar. Min man han är den bäste 😘
\n
 
\n
\n
Mindre gräs att klippa, igen. Det blir en stor yta som ska täckas med plattor på denna framsidan mot huset & en gång till altanen är gjord. En stor yta ut mot vägen på baksidan är nästan klar oxå.
\n
 
\n
\n
 
\n
\n
 
\n
\n
En del Saker tog tid. Dörrarna var b la en sån sak som tog hur mycket tid som helst. Fick bara inte ihop det. Men häftet, eller snarare boken med monteringsanvisningar var under kritik kan jag säga. Inte Bra. Fattades saker som man kunde skrivit till & bilderna jättedåliga ibland. Dessutom På engelska som man faktiskt lätt kan översätta.
\n
 
\n
\n
 
\n
\n
 
\n
\n
Mycket nöjd kikar jag ut genom en av 8 öppningsbara takluckor. Tänker att jag ska dricka en cider här ikväll (söndag) för att fira att min plan gick i lås. Tills jag inser till min fasa att flertalet takglasrutor är vända åt fel håll! (struktruglas valde jag i hela taket för Växternas skull och vanligt glas runt om & på gavlar) så när jag kikar närmare så är över hälften vända åt fel håll. 🤣🙄😪Jo då bara att ta loss allt & vända för att skruva fast igen... 😂 Så nu är jag bäst på att skriva växthus, & vet precis vad man ska tänka på. Men nu är det 4 rutor på sidorna kvar, sen är det utvändigt helt klart. Nu är det insidan som ska grejas med. Bestämma hur jag ska ha det med. Plantering mm. Det ska bli jättekul. Ska Mura själv oxå! 😃🤗
\n
\n
Äntligen står det klart! Så länge som jag väntat, ja ett helt år faktiskt :) Fick världens bästa kommentar igår faktiskt om just denna bilden som jag la upp på ett forum för trädgård & växthus på Facebook. 
\n
Kommentaren löd:  " Rejäl grävare ni använt för jobbet" Så roligt jag dör! :)
\n
 
\n
 
\n
\n
 
\n
\n
Små grejer kvar, tar det efterhand men så nöjd med att det stora är klart liksom! Ska bli jättekul att ut och kolla nu hur det ska vara i växthuset, om jag ska ha odlingsbäddar och hur stora o hur många mm Vad jag ska ha för odlingsbänk att plantera på mm Ååå de är så roligt detta. Som en dröm som blivit sann. Så härligt att drömmar som faktiskt kan bli sanna blir det! En del drömmar är väl bäst om dom förblir just drömmar men en del måste man ju förverkliga oxå. Just detta var en sån & det kommer skänka oss & mig så mycket glädje,det är jag säker på. 
\n
 
\n
Ska ställa in de 6 st automatiska fönsteröppnare oxå, de var inte det lättaste.
\n
Allt komemr ta sin tid, det vet jag & kan inte annat än acceptera. men det är ju det som är det roliga oxå, allt ska ju inte var klart från start. Pinterest är en helt underbar sida med oändligt mycket inspiration om precis allt, så där kommer jag ta mycket inspiration och annat ifrån. Men just nu allt får ta sin tid och nu kan jag nog så smått återvända till det "vanliga" livet igen. Träningen och spinningen har ju fått stå ur vägen för jag har inte kunnat fokusera på det oxå samtidigt. Sen har det inte kännts kul heller. Ska tillbaka till gymmet så smått, men sen är vi oxå i en sån situation nu där marcus har mycket på jobbet & de passar inte att rusa hem för att jag ska till gymmet.
\n
Det finns dessa alternativ:
\n
* Träna sent kvällstid när Ellie lagt sig & Marcus kommit hem.  
\n
* Gå powerwalks hemma kvällar.
\n
* Träna i mitt eget lilla gym
\n
Ja de funkar men inte alltid viljan och orken finns.
\n
Det får komma som det kommer.
\n
Tänker vägra ha dåligt samvete för det!
\n
 
\n
Puss & kram 
\n
Anna ❤️
\n
 
\n
 
\n
 
\n
 
\n
 

#1 - - emma:

vilken lyx!

Svar: Tack. Ja det känns fantastiskt
Anna Hansson