Fy farao, jo de är sant magsjukan hittade även till Smörkullen. Fan! Usch. 

Började med lilla stackars Ellie som blev dålig och kräktes i veckan och sen igår, torsdags kväll så blev jag dålig oxå. Kräktes ett antal gånger på kvällen. Idag fredag har magen varit bättre, men jag är trött, uttråkad, vissen och inte helt på topp. Nu hoppas vi på bättring snarast. 

Minns inte när jag ens hade magsjuka sist, tror de är typ 10 år sen minst. Men nu blev det min tur alltså. Ingen annan i familjen har, ta i trä, än smittats så ja hoppas de stannar här. Nu kör vi 48 timmar så är vi fit for fight sen igen. 

Händer massor hela tiden tycker jag, kanske därför ja aldrig hinner skriva här längre. Tråkigt och synd men man har inte alltid tid till allt man vill. 
Samtidigt som jag skriver detta kikar, småsneglar jag på farmenavsnitt som ja missat i veckan. Roligt program det där. 

Men jag tog mig i kragen och bytte sängkläder och vi har varit ute och pratat med grannen, och farmor och farfar på avstånd, och lekt med spis och grejer i solen. Helt fantastiskt väder är det och jag ser våren igen. Kändes ju sådär häromdagen när man precis fått smak på våren och så kom det massa snö. 


Har ju oxå missat att berätta att jag och vår lilla familj, men mest jag (ingen annan är speciellt intresserad) köpt oss ett litet växthus. 
Det har alltid, eller väldigt länge varit lite av en dröm. Både min syster och framförallt min mamma har ju fina trädgårdar och växthus. Så himla mysigt. Så efter lite funderingar så började ja kika runt på alternativ. 
Skånska byggvaror var förstahandsval men ändrade mig ganska fort om det. 
Kollade willab garden, classicum mm sen hittade jag bygghemma som jag fastnade för direkt. Hittade snabbt ett växthus som jag gillade. Sög på karamellen en stund men sen hamnade jag på en sida som heter grohus, tidigare växthusbutiken. 
De var inte ett sånt växthus jag alls ville ha från början men när jag kikat lite så kändes de bra. Sen började de svåra, tog kontakt med säljaren och började diskutera. Märkte snabbt att de inte bara är att "köpa ett växthus" eller ja ska du ha ett sånt litet vanligt så är det väl en sak men inte när man ska ha ett större. Så efter mycket om och men, mail, samtal och funderingar så bestämde jag mig (med lite hjälp från min älskling) det blev ett Variant 426  25.6kvm. Jättefint blir det är jag övertygad om. Men de är lite pyssel innan och under och efter såklart. De ska muras en grund, bestämmas vart de ska stå mm. Ja de löser sig, men yes! Nu har jag ett växthus, åh de ska bli så bra detta. ☺️ 
Så nu hoppas jag på massa tips och trix och smarta lösningar av mina nära och kära. Och framförallt hjälp tomatplantor och gurkor och allt som hör ett växthus till. 

Har sagt de förr, ska försöka bli bättre på att uppdatera här, men befinner mig oftast på Instagram eller Facebook. 

Trevlig helg 
Puss & kram
Anna ❤️