Det är en stor grej som jag säkert måste öva på. Låg t ex mer eller mindre och funderade på dietister natten som var.  Fattar inte hur ja ens kunde tänka tanken att läsa till dietist för ett tag sen. (Det kan jag tänka mig såklart ändå om dom ändrar sina tankar en aning ) men Marcus sa en sak som nog är ganska sann, dom lever fortfarande efter 50 talsforskning när det gäller människor och mat.
Ett så viktigt ämne tycker jag man borde lägga  lite mer forskning på. Hur har vi ändrats från 50 talet till nu? De har nog hänt en hel del och en del saker måste nog justeras lite. Som kostråd t ex.
Dietister är galna! Inte kloka om man frågar mig.
Jag blir så frustrerad när jag vetattdom har hur mycket kolhydrater som helst till sina kostråd. Detta för att minska sötsug menar dom. Men det gör man väl för fasen inte med massa kolhydrater? Ta bort det istället blir de bättre.
Det är väl ändå då som sötsuget försvinner.?
 
I en del fall, kanske i dom allra flesta faktiskt skulle jag säga att man mer och nästan uteslutande ska och borde jobba med människors beteende istället. Hjärnan.  Den är en riktig finurlig grej som ställer till det mycket för oss ofta.  Många  behöver istället jobba med sitt beteende istället för mat. Lära in ett annat beteende,  lära sig hur man styr hjärnan  och inte tvärtom. Lära sig knepen liksom. Oavsett om du är 13 år eller 40 år så kan man lära sig och det är precis lika tufft oavsett hur gammal du är. Men man ska vilja oxå.  Inse att man måste för sin hälsashälsaskull. Man kan aldrig tvinga någon.  
 
 
Ett sånt här vill jag ha. Viktiga budskap som jag gärna stödjer. Har ju "fuck cancer" , " aldrig ensam ", och snart detta. Undra om de finns fler, andra budskap? 
Det är nog snart dags för rosa bandet oxå. Det är ju i oktober och jag köper alltid ett.
 
Igår var jag och pappa i Växjö och hämtade hem min arbetsbil. Det blev en transporter, röd, extra lång och den kommer Bli min kompis från och med måndag. Den och hydreman.  Vi 3 liksom. ☺🚘🚜
Vår andra pingla kan gott få vila sig i carporten på dagarna.  Finbil får det bli.
Så jag ska tvätta och vaxa den nya imorgon tänkte jag.  Slänga in ettstolsskydd så länge och sen har jag bett att få lite backar, klädsel, skoskydd mm så får vi se vad chefen  godkänner. Men den bilen ska hållas snygg och fin och städad även om de är en arbetsbil. Jag och Sven får sitta fram så får chefen sitta bak. Perfekt!
 
Puss & kram 
Anna ♡