Jag tänkte på sak som har med mat att göra. Jag tycker det är väldigt onödigt att kommentera vad ett barn äter. (Ja om det inte är godis till frukost,  middag och lunch, då är det en annan sak)

Nämen såhär.. de hände nämligen ganska nyligen att vi satt och åt och Ellie som verkligen gillar Avokado smaskade på just det.  Då var det ju så att det skulle kommenteras om vad man själv tycker om det.  Hur man kan äta det och om det är gott  etc etc, och jag tänkte inte mer på det då, mer än att jag sa att jag tycker det är riktigt gott och då med krydda på eller en röra. Men sen efteråt så pratade vi om det, för det hände en annan sak oxå som jag blev ganska irriterad över.  

Men grejen är att jag tycker man ska passa sig för att kommentera såna saker. Om man tänker efter lite. Speciellt till barn som är ganska lätta att påverka. Blev ganska rädd att Ellie skulle rata avokado sen efter det.  För kommer det från en mormor eller farmor eller annan kär person så kan det ju faktiskt ha stor effekt på ett litet barn. 

Nu åt hon det igen dagen efter så det var ingen fara, men såna saker kan sätta sig i minnet och de är inte alltid bra. Jag är jätteglad och tycker det är jättebra att hon äter och gillar det. Bättre det än massa massa frukt i tid o otid. Och man behöver faktiskt inte lägga in sina egna åsikter i vad andra äter. Varken stora eller små.

För  vem och vad kommenterar man om man ser ett barn som äter en bulle eller ett barn som äter en avokado? Inte alltför ofta barnet med bullen men barnet med avokadon är intressant. 

Men händer det igen då säger jag ifrån. 

 

 Lånad bild.
 
 
Puss & kram 
Anna ♡