I torsdags var det föräldramöte på dagis. Fick se i bilder hur en dag på dagis ser ut och det ser ju superkul ut. Både att vara barn och fröken. Tog upp saker som luciafirande och platt-tid. Det var en bra punkt där vi fick prata om hur vi tycker. Nästan alla var jättenöjda med att våra barn inte sitter vid plattan. ( dom har bara en på avdelningen) De tycker jag är bra. Ellie tittar inte på platta eller tv speciellt mycket eller mobiltelefon heller för den delen, så jag tycker de är bra. De kommer (tyvärr) säkert fortare än man tror ändå. Och visst kan man göra mycket bra, pedagogiskt mm men jag tror, och som dom flesta föräldrar sa så har dom den tiden att kolla hemma. Någon hade de inte och då är det väl en annan sak.
Nä jag tycker att barn ska lära sig att leka fysikst med andra barn, lära sig vänta på sin tur, dela med sig, se vad som händer om man gör på ett visst sätt mm.  Pussla, rita, bygga, läsa och fantisera med olika material ffrämjar utvecklingen och då INTE på dator eller liknande.  För allt detta kan man göra på plattor och datorer och telefoner idag. Man behöver inte träffa andra männsikor för att göra det.
 
Nej jag tänker verkligen uppmuntra lek, fysisk lek, pussla som Ellie älskar och bygga med lego & annat.
Men jag tror att det är lätt att sätta sina barn vid en dator, platta, tv eller telefon i tid och otid. Många gånger säkert för att dom har tråkigt, men man ska lära sig att ha tråkigt oxå. Hur skulle de se ut om allt man gjorde var roligt? Är allt man gör roligt?
Livet är både tråkigt och orättvist och det är bra för barn att lära sig det oxå.
 
Var på spinning i torsdags oxå, de är så kul! Undebar träning tycker jag. Som ett komplement till annan. Har kolla tlite på marklyft men är lite orolig att ryggen inte ska gilla det lika mycket som jag. Kollar lite teknin på youtube och ska försöka få i tekniken på så vis och igår efter spinningpasset så hjälpte Malin och Jens mig lite med detta. De gick bra men att stå på gymmet med de i början när man inte kan och bara gör fel och ser allmänt dum ut, de va inte min grej därför ska ja öva hemma där ja kan se hur dum ut som helst utan att någon ser mig.
 
De skulle va kul att kunna göra såna utan problem, men jag måste börja träna mage, bål och mer andra ryggövningar för att stärka upp muskler runt mage bål och rygg. Det ger ju i sig ett stöd det med.
 
Som vanligt när ja får gå till gymmet så försöker ja ju få in alla övningar som ja gillar bara för att ja är där. dE är ju skillnad för någon som är där flera ggr i veckan och har ett schema att gå efter. Känns oftast som ja får köra allt på en gång när ja väl är där. De blir liksom inget pas för BARA en specifik muskelgrupp.
Men å andra sidan så kommer ju talesättet: "allt är bättre än inget" in där då.
 
& alla pratar om hur tokigt det belv i USA med Trumpgalningen. *Ja de kan man ju fundera på om amn har tid, jösses vad kommer hända?
Han verkar ju galen och rätt knäpp, men ja visste typ inget om någon av dom heller så, men de lilla ja sett kändes ju galet om de skulle bli som de nu blev!  Så de ska bli spännande (eller kanske inte)att se vad han hittar på för saker. De som är lite kul är att dom är så lessna och de demonstreras mm men snälla någon om han nu vann så var det väl för sjutton någon som röstade på honom! De var ju dom själva. Galenpannor hela högen därborta!
 
Trevlig helg
Puss & kram
Anna ♡