Ja helgen är snart slut och den långa ledigheten oxå.
Mycket gott har det blivit,  men nu måste vi skärpa oss.  Ordentligt. 
Det har blivit mycket av de goda under helgerna nu,  och de känns som jag gått upp ca 20 kg.  Så är de såklart inte,  men lite fluffig här och där är jag allt. Och de fluffiga ska bort nu.  
Ska fluffa till mig lite muskler istället. 😜
Jag kan tycka lite såhär att jag lever bara en gång,  och jag tänker inte jaga en massa kilon hit och dit. Jag tänker tänka på vad jag äter,  se till ATT jag äter,  VÄLJA de bra alternativet.  Träna och må gott.
Sen är de nog inte de bästa sättet att blanda en massa dåliga kolhydrater med fett, då kan de nog sluta tokigt och rejält fluffigt. Men de vet ju dom flesta. Att blanda gör nog ändå de flesta mer eller mindre. Kanske oxå Därför vi ser ut därefter oxå. 
Men man kan ju välja bättre kolhydrater. Såklart. Så kan man försöka minska fluffet. 
Ja ni ser ju själva, jag är ju expert inom området. 😊 och ändå är jag ganska fluffig själv! 😂😂
 
 
 Om inte forskningen kommit fram till hur en lågkolhydratkost gör med kroppen om hundra år..  (vilket jag snart tror dom gör,sen har jag mina åsikter om detta ) Nä de har jag för Lite tid  till att fundera på. Egentligen. Jag tänker göra och äta efter bästa förmåga och de jag tror på.  Dör ja av igenkorkade kärl eller för att jag blir 130 år, jaaa, må så bli då.  Men livet tänker jag leva nu och må så gott jag kan. 
 
Jag har ju den fantastiska fördelen att i mitt liv så brottas vi med båda sidorna, den ena sidan måste man stoppa lite ibland när de gäller mat, för där kan de lätt bli för mycket av det goda.  Sen har vi den andra sidan, som jag är helt ovan vid, de där man måste truga lite.. där man äter ganska lite periodvis. Men väldigt bra och ren mat när man väl äter. Det märks på aptit, humör och allt. Jag försöker att inte "skämma"bort med mat sommar gillar eller så, vill man inte ha så får man äta senare. Jag tror inte man kan tvinga i barn mat, dom äter när dom är hungrig och tills dom blir mätta. Dom svälter inte ihjäl om dom inte äter tillräckligt heller.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Flintstone filmen är ju jättekul.
 
Puss & kram 
Anna ♡