Inlägg skrivit den 27/1  2016
 
Bara låt allt komma. Bryt ihop,  och låt allt komma ut. Ut  med allt jobbigt,  ledsamt och fyll på med bra saker.  
Jag har skaffat mig ett kollegieblock.  Pennor.  Jag ska ta tillbaka det som jag saknar.  
Inte vara arg utan vara stark. 
Jag älskar dig så mycket att mitt hjärta skulle kunna brista.  
Och de kommer brista om jag ser att du inte mår bra.  Vi fixar detta du och jag tillsammans.  
Livet är inte en räkmacka... jag har förstått att de ska vara backar,  de ska va klurigt,  de ska vara halt,  grusigt,  de ska vara stora hinder i vägen. 
Men de är nu vi har användning av vår vilja.  Viljan att kliva över och kan vi inte kliva över då får vi väl dra oss upp,  skrubba knän och knogar då, men de läker.  Vi ska över. Vi ska ut på stigen igen. 
Livet är så. Det är på något vis så det ska se ut. Alla har sina saker att jobba med. Jag tänker inte vara den som ger upp, tror inte jag är sån. Men att hitta de som funkar de är inte alltid så lätt. Man kanske måste testa väldigt mycket innan man hittar rätt.
 
" Att vara stark är inte att aldrig falla
att alltid veta och att alltid kunna
 
Att vara stark är inte att alltid orka skratta
att hoppa högst eller att vilja mest
 
Att vara stark är inte att lyfta tyngst
att komma längst eller att alltid lyckas
 
Att vara stark är att se livet som det är
att acceptera dess kraft och att ta del av den
att falla till botten - slå sig hårt - och komma igen
 
Att vara stark är att våga hoppas
när ens tro är som svagast
 
Att vara stark är att se ljuset i mörker
och att alltid kämpa för att nå dit"
 
Marianne Fredriksson
 
 
Puss & kram
Anna <3