Jag fick kontakt med en sjuksköterska på Facebook för ett tag sedan. Hon har en grupp där som jag gick med i och jag tog kontakt med henne och bad henne om hjälp i en svår sits vi sitter i.
Det resulterade i att hon och jag började chatta över nätet och sedan talades vi även vid i telefon och till slut tog vi med en 3e person.
 
Jag berättade för henne om vår sits och hur jobbigt det många gånger är och har varit och kommer bli. Hur de påverkar vårt humör mot alla inblandade och även mot varann, negativt.
 
Så hon berättade att hon gärna vill hjälpa oss.
Vi har och har haft kontakt md sjukvård mm i detta men aldrig känt att det har funkat till 100 %. Aldrig känt att vi har blivit tagna på allvar som de problem det faktiskt varit och är.
Med denna människan kände jag direkt att hon vill hjälpa oss! Hon vill på riktigt verkligen hjälpa oss i detta.
Det känns fortfarande väldigt konstigt (på ett bra sätt såklart) att hon ville göra det. En helt för oss främmande människa som erbjuder sig att hjälpa oss i den sitsen vi sitter där allt faktiskt kändes rätt hopplöst ett tag. Hon har aldrig sagt ett ljud om pengar eller något bara erbjudit sin hjälp och sitt stöd.
Och om ni visste vilken fin människa hon är?! hon bryr sig verkligen om dessa barn som det handlar om. Hon brinner för detta. Hon är som en ängel som kommer när man verkligen behöver henne.
Vi har en egen liten grupp på Fb där vi peppar varann och sedan har hon och A kontakt själva och jag och Anette, som hon heter egen kontakt.
Hon är ett så stort stöd och hjälp och en sån fin människa och jag märker och hör när vi chattar, messar och skypar att hon är på riktigt. Annars har jag faktiskt undrat ibland!
Att de finns människor, som helt utan att känna varann bara är beredd med så mycket tid och energi hjälpa andra som har kört fast.
 
Jo vi har skypat flertalet gånger där vi går igenom veckan som gått, vad som hänt, vad som var bra och dåligt och hur de kändes, vad vi kan göra bättre och vad vi lärt oss.
Får hjälp, pepp, tips och prata med någon som faktiskt förstår. Och som genuint vill och orkar hjälpa.
Det betyder så otroligt mycket Både för mig och för A.
 
De är ett program, snabba programmet kallas det. Där har man regler som man följer till punkt och pricka och de är inte svårt om man vill. Men man måste vekligen vilja annars går det inte.
Man har ett schema för träning, vikt mm och man ser vad och hur man kan äta.
Jag går inte in mer på det men det är bra. Riktigt bra. Det funkar.
Men släpper man på kontrollen så går de sakta tillbaka och de vill vi inte så mitt nya mantra och motto är:
 " Snäll men hård"
 
Jag kan inte annat än säga att det är det bästa vi gjort och jag har massor med motivation, A också, vi kämpar på tillsammans. Och i har någon som vill på riktigt hjälpa oss. Som bryr sig om oss och A.
 
Denna människan är förtjänt av alla stjärnor i världen. Hon är en sån man kallar eldsjäl. Brinner för detta hon startat. Brinner för att hjälpa barn och ungdomar.
 
 
 
Puss och kram
Anna <3