Fy bubblan vet inte var jag ska börja. Min man kan ju räkna med att höra mig babbla om detta viktiga resten av sitt liv tillsammans med mig.
ALLTSÅ DETTA MED FETMA, SOCKER, HÄLSA OCH TRÄNING. VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG???
 
Hittade en dokumentär på netflix.  "Fed Up" fruktansvärt. 
Allt handlar om pengar. Livsmedelsföretag Tjänar pengar på oss, dumma människor som inte har vett att styra över våra egna hjärnor. Och när vi inte kan styra över våra hjärnor blir vi feta och börjar banta och då är det vikt väktarna,  och andra liknande bantningskurer som tjänar pengar på oss för att vi givetvis inte kan stå emot allt som är rent farligt.  Perfekt för dom ju. Dom tjänar ju pengar.  Massa pengar.  De är tydligen det det handlar om. Sorgligt.
Tydligen det enda alla bryr sig om.  
Ingen bryr sig om att ens försöka sig på något annat, att säga ifrån. Ta upp sånt här viktigt oftare, prata om det. Hur kan man göra vad kan man göra. Kan man göra något tillsammans?? vad kan man göra för att t ex inte överföra dessa dåliga arv och vanor till våra barn?
Inte ge dom socker när dom är små kan man ju börja med.   För att de skapar ETT BEROENDE, VARFÖR FATTAR INGEN DET!
Ge dom för helvete knark istället då! Av 43 möss som fick välja antingen sockervatten eller drogen dom redan var höga på så valde 40 st sockervatten...   
Men de klart  dom ska få det för de har vi fått när vi var små ( och se hur bra det inte gick för många av oss) och de gör man och så ska de vara för så har de alltid varit... visst låter det såhär?!
men för bövelen! Varför är alla så rädda och obekväma Att testa nya saker? MÅSTE ALLT ALLTID SE UT PRECIS SOM DET GJORT I HUNDRA ÅR? Någon liten justering kan man ändå göra eller.?
Om vi inte vill att våra barn ska dö innan oss.
Såg för övrigt programmet "gympaläraren" på svt  häromdagen. Ska se alla program på playen för man blir ju rädd. Gympan i skolan vad är det?
Löjligt skulle jag vilja säga.
Mer gympa åt barnen för det behövs och jag tror att får dom göra det och väl gjort de så känner dom att dom mår bra i kropp och själ.
 
kunde vi stå emot mycket skit så hade det inte varit såhär.
Ja den dokumentären och den serien är så bra, se den om du har tid.
TA DIG TID!!
OM inte annat för ditt/ dina barns skull.
 
 Vilken tankeställare. 
Vilka kämpar det finns.
Jag vill gärna vara en del av dom.
Jag känner hur de bra bubblar inom mig, jag vill då gärna göra något.
vill så gärna hjälpa till.
 
Inför socker skatt.
inför ålders gräns på socker.  
Noll telerans mot socker under skoltid.
tvinga folk! (nä det är inte bra men så de känns för att få förståelse)
 
Mina tankar, mina känslor om det här det släpper jag aldrig!
Ja ska fan kämpa för att jag någon dag ska ha lyckats med att göra någon förändring i Allt detta eländet.
De här de borde alla vara intresserade av.