Ja vi börjar väl så smått komma in i vardagen igen.  Skönt.  😊 
 
Slutat jobba och hemma nu.  Ska ta itu med lite vardags göra innan jag ska sätta mig i soffan och bara vara. Idag tror jag inte de blir någon träning,  hinner inte. Prioriterar de inte heller.  Jag tog allt en sväng på mitt fina band igår,  riktigt skönt!  
Nu har Ellie fått lite i magen innan kvällsmaten. 
Goa  plutten gillar Avokado även om  den idag var i hårdaste laget,  fick lite krydda på en bit och sen fick hon lite leverpastej och några jordgubbar istället,  så gör jag klämmis på resterande avokado.
 
Nu har vi hunnit med att måla naglarna, bytt sängkläder och tvättar för fullt.
Hoppas Amanda har de bra. Hon är med klassen utanför Nossebro och ska sova över. Tror hon tycker de är jättekul.
 
Såna här små lappar får jag varje dag när jag hämtar på dagis. 
Väldigt bra tycker jag.  Vi brukar prata igenom de oxå så finns inga frågetecken.
 
 Men de är lite för mycket frukt. Tycker inte alls om det och ska be dom minska på det. 
 Har sagt att jag max vill att Ellie får 1 hel frukt om dagen. Men det är ju lätt att ge barnen frukt, gott och enkelt.
Men då skulle dom lyssna på den boken ja lyssnar på nu. Så får vi se vad dom tycker sen.
vet egentligen inte varför dom ger frukt ständigt.. enkel energi kanske, lätt, smidigt. För barnen är de inte bra. Inte så mycket. 
Boken jag lyssnar på nu heter ju "hjärnkoll på vikten" av Martin Ingvar.  Den och "hjärnkoll på maten" är på väg hem till mig nu. Väldigt väldigt bra.
Jag tycker sådär om frukt. Både bra o inte bra. 
De är faktiskt inte jättebra.
Men men..
( Hon äter inte speciellt mycket, men de är inget som oroar mig. Så länge hon mår bra och är nöjd och jag vet att hon får bra mat så ja oroar mig i te alls.)
Både jag och Marcus är helt övertygade om att maten Ellie äter är väldigt bra. Hon är lugn och samma i humöret som alltid. Vi tycker de funkar väldigt bra. 
Idag på dagis så stod hon framför en annan liten flicka och bara tittade på henne när hon åt frukt. Ellie gillar frukt mycket, men ja tror ändå att hon inte ehar de där suget, som ja tror även många barn har. Hon brydde sig inte om att de andra barnen åt varsin frukt.  Vilket ja tycker känns jättebra.
Gör allt för att i te överföra mitt "sug" till henne gnom att vi förödelse äta bra mat. Mat med hög fett och inte så mycket kolhydrater. De funkar.
 
Nu är de kväll och ja ska mysa ner mig i soffan.
 
Puss & kram 
Anna ♡