Jag är så uppriktigt glad att jag tycker att detta med kropp, knopp, mat, träning och hur allt hänger ihop är så himla kul och så otroligt  intressant. 
Jag fullkomligt suger i mig allt jag finner intressant! Och så mycket man lär sig, bra och dåliga saker. 
Jag tror oxå på att alla, verkligen alla skulle behöva äta mindre socker, kolhydrater och snabba kolhydrater. Att sedan äta mer fett tror jag oxå på, olika då,  mycket beroende på vad som funkar för dig. Helt enkelt skaffa sig en annan lite hälsosammare livsstil. Detta är ingen bantningskur. Det är en livsstil. Du väljer att äta bra, god mat alltid inte bara för att gå ner 10 kg.
 
Alltså jag vill ju må bra, slippa tänka på allt jag äter, hela tiden mala om och om igen att det får ja inte äta,  det kan ja inte äta för då måste jag träna si ocb så mycket.. samvetet blir ju inte bättre direkt. Vill inte spendera min tid med att fundera på hur jag ska kunna äta något och sedan bli av med det. 
klart man gärna diskuterar med vänner mm hur dom gör och hur man kan tänka ochså vidare, men detta ständiga 
Ältande är så tråkigt. Tar tid från annat som är roligare att prata om. Jag försöker mer och mer tänka att jag måste givetvis ta alla tillfällen som kommer till träning, promenader mm och tänka på vad jag äter, de mår jag bra av för då ältar ja inte det om och om igen. Då vet jag att jag ätit bra. 
 
De finns forskning som visar att low carb high fat är riktigt bra . T ex Mot många sjukdomar som fibromyalgi och t ex sockersjuka och adhd.
(Sen tror jag efter egen erfarenhet oxå att man hittar alla möjliga ursäkter för att slippa  orka bry sig om något man inte riktigt tror på, då är de inte svårt att hitta saker som gör att man inte ens försöker. För att det är dyrt,  det är svårt,  det är jobbigt, man måste avstå massa gott, barnen äter inte det! De är väl för sjutton dom som är enklast att hjälpa med detta! mm det är väl som att sluta röka, vem klarar det som inte vill det?)
 
Sen är det så att jag kan gärna leva med bättre fet mat och må gott ( ja jag fuskar oxå precis som alla andra)
 Och dö i någon hjärtkärlsjukdom då eller för att kärlen korkar igen, men hellre det än att dö fetdöden,  ett hjärta som inte orkar pumpa för man är för fet. Jag är övertygad om att all forskning går framåt på detta plan precis som på alla andra plan. Men det Kommer säkert bakslag på detta oxå, men i de stora hela finns de NÅGOT? annat som funkar på samma sätt för ALLA MÄNNISKOR I HELA VÄRLDEN!? Nä de finns alltid undantag.
Och som ja sa innan, alla måste  Hitta sin balans I detta men att ge fan i socker behöver verkligen ALLA. 
Men så länge jag mår bra, så länge min familj mår bra, då kan jag leva med det, och om alla sen dör om hundra år för att de va fruktansvärt fel med lchf, alla ramlade ner och dog för dom åt för mycket fettsom korkade igen allt möjligt.... (ha ha ha  ironi för de tror jag verkligen inte kommer hända, men de kan alla som inteorkar eller vill ens försöka tro då så har man en bra anledning att slippa ) då må det vara så. Ja är död sedan länge och jag har gett mina barn en bra start i Livet att fortsätta på.  Sen kan dom välja själva.  Jag har inte ont av det då.
 Men jag tänker inte bara hänga med strömmen av okunniga, ovilliga, lata människor för att alla andra gör det,  de är bara döda fiskar som följer strömmen,  eller möjligtvis de som är riktigt dumma och korkade.
De som inte förstår bättre.
Huvudsaken är inte alltid vad som händer sedan, hur de blir och vad man kommer fram till. Jag vill oxå må bra här och nu. 
JAG måste bryta vissa vanor jag lagt mig till med. Då kommer jag en bra bit på väg. 
Och att skaffa mig kunskap om hur kroppen fungerar när det gäller detta, de känner jag är Jätte viktigt.  På så vis kan jag ju ta mer och mer kontroll över min hjärna och se till att förekomma den en smula.
 
Men vilken suddig bild det blev men nu har dom kommit!
så jäkla intressant och bra. Just nu är jag i kapitlet om hur potatis är framodlad till en potatis som är ganska annorlunda än den som vi hade för hundra år sedan. Inte så bra som då.
 
Men en sak är oxå säker. Man måste ju förstå att vi människor är lite annorlunda nu än vad vi var för hundra år sedan. Allt är ganska mycket mer annorlunda nu. Då måste man väl förslagsvis oxå ändra kostråd efter det? 
 Ser man att  barn blir fetare, ändra lite i kostråd då och på bvc. 
 De finns ju dom som går efter Livsmedelsverket och precis vad bvc säger. 
 
Blir lite eld och lågor bara jag tänker på detta så intressant tycker jag det är.
önskar att fler inom vården kunde ändra sin syn och få en mer uppdaterad utbildning omkring detta viktiga ämne. Som handlar om oss människor. Att vi ska må bra. Ska bli Jätte intressant och se hur allt har ändrat sig åt något håll om säg 20 år. Jag längtar.. 
 
Nä nu ska jag ta med Ellie på promenad. 
 
Puss & kram 
Anna ♡ 
 
 
 
#1 - - Annsoh:

fina bilder! :) vad händer idag :)?

Svar: Tack. Ja idag händer inte mycket, tränat en stund, ska laga mat snart och sedan blir det bio ikväll. Vad händer hos dig?
Anna ♡

#2 - - Kicki:

Vad kul att läsa, du sätter ord på mycket av det jag tänker och har tänkt. Äter själv LCHF sedan ca 1,5 månad för att främst må bättre.

Svar: Åh va roligt att du Skriver det. Ofta skriver jag rätt från hjärtat och då kan de säkert både se ut och uppfattas lite si och så. Men de bryr ja mig inte om. ☺
Anna ♡